Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Emil Andersen 21/03 2013 21:25
Hej alle sammen,
Mig og en ven har gået med tanken om at rejse til canada 5-7 måneder fra ca oktober og frem efter for at stå en masse på ski. Er der nogle der har erfaringer med at finde arbejde (helst om aftenen), rejsebureauer, fly billetter, sted at bo, gode ski områder eller andet vigtig information om Canada der vil dele det med os?
Håber der er mange der vil dele deres viden med os.
Hilsen Emil & Anders
I kan evt. skrive på min mail Emiil--andersen@hotmail.com
Emil Andersen 21/03 2013 21:43
Sv: Ski job/guide i Canada.
Vi vil gerne afsted i den kommende sæson i november 2013.
Vi ville helst rejse med et bureau som kan tilbyde liftkort, bolig, flybilletter (tur/retur), visum og hjælp til job samlede i en pris. Ved i om dette er muligt eller man selv skal ud og finde disse ting.
Vi vil allerhelst til Canada, da vi har hørt det er det vildeste! Men Frankrig lyder også fedt, men er dog vores anden prioritet.
Vores budget er ca 50.000 vær, det skal inkludere liftkort, bolig, flybilletter (tur/retur), visum. Resten vil vi tjene på arbejde. Lyder det fornuftigt, eller er det helt hen i vejret?
Michelle Mortensen 22/03 2013 18:21
I kan prøve Twin work & volunteer(Et britisk selskab). Jeg fik job på i Kvitfjell(Norge) via dem, og de var rigtig flinke til at at hjælpe en på vej. Jeg ved selvfølgelig ikke helt med priserne, men I kan tjekke deres hjemmeside ud.
Held og lykke med det!
Rikkesh 10/04 2013 11:27
Rejsebureau:
At finde et sted at bo kunne gøres gennem nogle af disse firmaer måske: Danke seasonhousing. Canadiske GapYearCanada, eller engelske Nonstop.. Jeg tror også at Alott er begyndt på at lave sæson rejser, men er ikke sikker.
Fly:
bare prøv at gå på momondo en gang i mellem.....
Job:
I Canada (og fleste andre resorts) er det nemt at finde jobs, hvis dit engelske er nogenlunde, og du går rundt med uopfordrede ansøgninger på destinationen i den første uges tid efter du er ankommet. Det er nemmeste, hvis du kommer inden sæsonen starter.
Af personlig erfaring er det ikke rigtigt jobbet man skal være for bekymret for, det er nemt at finde arbejde, hvis man gør en aktiv indsats. Jeg har haft langt svære ved at finde noget ordentligt at bo i, som ikke er vildt overpriced. Så jeg anbefaler at rejse igennem et firma, så man har et sted at bo fra dag 1, og bare skal koncentrere sig om at gå rundt på destinationen og udlevere ansøgninger, og få sig et job..
Men det er bare min personlige mening.