Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Emil Andersen 05/12 2012 12:23
Hey alle,
Jeg har tænkt mig at tage ned og være ski bums næste år. Men jeg mangler ideer til hvilke selskaber der er gode at rejse med, hvordan man får job dernede og om i kan anbefale nogle gode steder?
På forhånd tak!
Emil Andersen 21/03 2013 21:40
Sv: Ski Bums.
Tak for de hurtige svar!
Vi vil gerne afsted i den kommende sæson i november 2013.
Vi ville helst rejse med et bureau som kan tilbyde liftkort, bolig, flybilletter (tur/retur), visum og hjælp til job samlede i en pris. Ved i om dette er muligt eller man selv skal ud og finde disse ting.
Vi vil allerhelst til Canada, da vi har hørt det er det vildeste! Men Frankrig lyder også fedt, men er dog vores anden prioritet.
Vores budget er ca 50.000 vær, det skal inkludere liftkort, bolig, flybilletter (tur/retur), visum. Resten vil vi tjene på arbejde. Lyder det fornuftigt, eller er det helt hen i vejret?
Martin - Ringer imorgen :-)
Emil Andersen 21/03 2013 21:41
Vi ville helst ikke blive ski guider, da vi helst vil stå selv om dagen :)
Per 22/03 2013 08:10
Hej Emil
Med det budget kan du få 2 sæson'er i De 3 Dale mit alles.
Du mailer blot hvis det har interresse.
Mvh Per
per@duul.dk
Rikkesh 22/03 2013 10:58
Hi Emil,
Jeg har forholdsvis godt kendskab til 2 forskellige firmaer, da en del af mine venner har rejst med disse to selskaber. Og det kommer jo så lidt an på hvilken destination so vil på.
Visa er nemt at søge, og det skal du gøre selv, lige meget hvilket selskab do vælger:
http://www.canadainternational.gc.ca/denmark-danemark/experience_canada_experience/index.aspx?lang=eng&view=d
Det er bare at fylde denne blanket ud og sende den til stockholm, som tager sig af alle Skandinaviens visum til Canada.
Der ud over kender jeg til SeasonHousing, som er et dansk firma, dog kun et sted du får at bo for sæsonen, men de har Whistler og Fernie, som destinationer. Og jeg ville nok vælge Whistler, hvis jeg nu var dig! :)
- Og det er altså ikke alverden selv at finde nogle flybilletter til Vancouver, som passer ind i dine egne planer. Og finde job i Whistler er altså heller ikke det sværeste, hvis du reelt går ud og lægger nogle resumé ud til de steder du gerne vil arbejde, evt. som tjener om aftenen, da du så kan få gode drikkepenge, og kan komme på ski om dagen.. Og Lift kort vil jeg råde dig til at købe så snart du finder ud af hvad destination, så du kan købe til earlybird priser.. :)
Der ud over er der GapYearCanada, det er faktisk et firma jeg var i praktik hos sidste år. Det er super flinke mennesker, men har kun destinationen Banff. De arrangere dog jobs for dig, men du skal stadig selv finde visa og flybilletter til Calgary. Hvis du skriver til dem, så prøv at se om du kan få en discount fordi du kan sige du kender mig Rikke Meldgaard ;)
Og, jeg er ikke 100% sikker på dette, men jeg har ladt mig høre, at Alott arbejder sammen med Whistler Blackcomb, så du kan få et job hvis du rejser med dem, men jeg må nok ærligt indrømme, at jeg ikke har nogen anelse om hvordan det virker, eller om det er sandt, det var bare noget jeg hørte da jeg var i Whistler sidste vinter.
Jeg vil gerne hjælpe dig yderlige, men hvis jeg nu skulle vælge, ville jeg vælge Whistler, det er den fedeste destination! Og det er altså langt fra svært selv at få styr på de få ting som job, fly og visa.. Alle destinaitons byer ansætter hele Oktober/November, for hele sæsonen, så så længe du kommer ud og får søgt job tidligst muligt, får du nemt et job.
Men skriv, hvis der er mere, så deler jeg gerne den information jeg har.
Mvh. Rikke SH
Rikkesh 12/03 2013 11:26
Hej Emil.
Som sagt kommer det meget an på hvad for et slags job du gerne vil have, og hvilke arbejdstider og løn du tænker på. Om det bare skal løbe rundt eller du faktisk gerne bare vil tage der ned og så finde noget, når du finder ud af hvad du vil.
Der er jo mange firmaer som søger diverse mennesker til nærmest slavemæssige forhold for arbejde, normalt hvor du er guide eller bartender gennem et dansk firma. (Har selv været der, og det er da en fed nok oplevelse, så længe det kun er den ene gang i sit liv.
Jeg vil sige med 3 sæsoner på bagen er det bedre bare at finde noget at bo i hjemmefra, så man har en start base, og så selv går ud og søger et job derefter. Så man selv kan være med til at bestemme hvilke timer man skal arbejde, og muligvis få så meget ski/fest tid som muligt.
Men der er jo mange ting der skal tages stilling til, og derfor er det også lidt svært at svare konkret på.
Jeg har mange kontakter i Frankrig.. Så du er mere end velkommen til at skrive til mig, hvis du har nogle spørgsmål, vil gerne hjælpe, hvis jeg kan. :)
Mvh. RikkeSH
Christoffer 21/01 2013 13:20
Hej Emil,
Tænker du denne vinter eller i 2014? Hvis du vil have råd til hvilke selskaber skal du nok i første omgang gøre op med dig selv hvilket type job du vil have fx hotelpersonale, skilærer eller andet.
Jeg vil anbefale at kigge på Skisport.dk's jobforum, hvor der løbende kommer noget op. http://www.skisport.dk/job/
Held og lykke,
C
Martin 21/01 2013 20:48
hey Emil
jeg kan hjælpe med en sæson på ski
skriv eller ring 42207664