Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Henrik Pedersen 28/10 2009 12:46
Hejsa med jer glade gutter :-)
Jeg er lidt nybegynder :-) har stået på ski sammenlagt 1 hel uge :-)
jeg har lige købt skistøvler Dalbello Pronton 9:-) som passede mig rigtig godt og har et rimlig hørt flex tal på 90
http://www.dalbello.it/Men.aspx?CAT=High_performance_man&CAT1=High_performance_man&PRODUCTID=1201
Nu er jeg bare på jagt efter nogle ski :-), der hvor jeg købte mine støvler (surfline i Egå) havde en rigtig god vejleder og han mente at jeg pga. min størrelse skulle vælge en ski der var bredere ved støvlen så han anbefalede mig et par K2 Recon De er sådan hvide, gule og sorte
men for ikke at bare falde for hans salgstale ville jeg forhører mig lidt rund inden jeg køber dem :-)
Mine tal, mål og alder er. Mand, 29 år, jeg er 193 høj og vejer 112kg
kan i hjælpe mig lidt i retning af hvilken ski jeg skal kigge efter og selvfølgelig bindinger, så ville jeg være meget taknemlig
på forhånd tak
mvh Henrik
Søren Hjelholt 29/10 2009 14:50
Sv: Ski :-)
Enig i at du måske skal vælge en ski der passer til din vægt.
Nu er det ikke sådan at en cross ski ligefrem er blød, bare ikke så stiv som en racecarver i forskien. Det giver den nogle lidt mere tilgivende egenskaber. Bl.a. har min far, som af flere årsager ikke kører så aggressivt som han måske gjorden engang, mange gange fortalt hvor glad han for sine cross ski, netop fordi de kan både roligt og aggressivt hvis man ønsker det. Der hvor de primært taber i forhold til mere rene racecarvers er ved tophastigheden, hvor den bløde forski ikke er så retningsstabil.
En anden mulighed kunne være en lidt mere allround ski, f.eks. en Rossignol SC80, som den hedder i dag, den har tidligere heddet Rossignol Bandit B2 og kan virkeligt klare det meste.
Henrik Pedersen 29/10 2009 15:31
Okay Så faktisk et sådan sæt bandit på dba igår :-) fed blå :-)