Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Heidi 02/11 2004 17:17
Hey,
Jeg skal til Serre Chevalier hele sæsonen, nogen der kan fortælle mig om skiområdet og byen, er der svømmehal og sportscenter? Og om der er gode muligheder for at bygge kickers i området??
Heidi
- 16/11 2004 18:47
Sv: Serre Chevalier
der er en svømmehal i Briancon
Walter 02/11 2004 19:54
Skiområdet: ok
Byen: der er 4 byer...
svømmehal: ja
kickers: masser i de første dale
Sophie B 03/11 2004 02:30
Hej Heidi.
Jeg var i Serre Chevalier i uge 9 sidste sæson, og vi boede i Briancon.
Briancon er en "rigtig" by, så eks. indkøb er en del billigere end man normalt ser i franske skisportsbyers supermarkeder og udvalget af varer er stort, så du behøver ikke leve af spaghetti bolognese en hel sæson ;-)
Til gengæld var der ikke særlig meget gang i den til afterski/natteliv, men det kan jo være anderledes hvis du bor i en af de andre byer. Generelt tager man ikke til Serre Chevalier for nattelivet.
En ulempe ved det ikke kun er en skisportsby er, at der er alm. indbyggere på en anden måde end man er vant til: Bl.a. en del unge indvandrerdrenge, der så ud til at være meget provokeret af alle turisterne, specielt unge fyre. De hang ved indgangen til vores hotel når vi kom hjem om aftenen, og råbte ting efter os hvis vi var piger der kom hjem alene, hvilket føltes ret utrygt, og de forsøgte flere gange at provokere nogle af mine venner til at slås, når vi var i byen ved liiige at gi' skulderen når de gik forbi osv.
Mht. skiområdet er det lidt upraktisk i Briancon, at der kun er en kabinelift fra byen af. Det giver en kæmpe kø om morgenen og nogle ret slidte pister ned til byen der er umanerligt overfyldte.
Generelt er liftsystemet ret umoderne og præget af mange træklifter og gamle stolelifte. Specielt når man skal hjem til Briancon om eftermiddagen er der en hovedlift som ALLE skal retur med, hvor der kun kører fire op af gangen. Man står der hurtigt i 30-45 min. Det skal siges, at jeg lige havde været i Ischgl et par uger forinden, som er fuldkommen modsat med et meget moderne liftsystem, så det satte selvfølgelig tingene i perspektiv.
Vi tog bussen ud til Le Monetier les Bains en morgen, det skulle vi klart have gjort flere gange, der var nogle rigtig gode ture oppe på toppen og ikke særlig mange mennesker.
Til gengæld masser af godt løb mellem træerne, off-piste og masser af sol! Området ligger forholdsvis lavt, så der er vist desværre ofte man slet ikke kan løbe på ski hele vejen ned.
Jeg har to venner, der uafhængigt af hinanden har været flere sæsoner i Serre Chevalier (de siger man skal bo i Villeneuve) og har begge været MEGET glade for det, så jeg tror sagtens du kan glæde dig!
Håber det var til lidt hjælp!
Mvh Sophie
Kim Leon 04/11 2004 00:18
Hej
Lige en hilsen til Sophie: Det er dejligt at læse sådanne uddybende indslag. Gode tips kan man ikke få for mange af.
Jeg skal sandsynligvis også til Serre Chevalier eller måske Les 2 Alpes, men kun et par uger.
Hilsen Kim
Heidi 08/11 2004 14:55
Hej igen,
Og jow jeg kunne bruge lidt af infoen du kom med.
Vi bor på hotellet hvor vi skal arbejde og det ligger i Briancon, så hvilken by vi skal bo i bestemmer vi ikke selv. Men stadig, vil jeg gerne vide noget om området, sportscenteret, svømme faciliteterne og om området er godt til at bygge kickers i??? Takker for de gode svar på siden her....
Hilsen Heidi