Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Fijo 28/03 2016 19:26
Nu prøver jeg lige at undersøge mulighederne, da jeg har fået startet en tradition i uge 7 - hvor min søn og jeg tager afsted på skiferie. Barnet er kun 7 (næste år) - jeg er alene voksen i bilen. Det gik skam helt fint i år, men jeg irriterer mig dog gevaldigt over at spilde så mange skidage på, at vi har brug for overnatning både derned og hjem... jeg kan simpelthen ikke køre turen i et stræk alene voksen!!
Så jeg har lidt spørgsmål :-)
Er der mon nogle, der laver samme trick som jeg - og kunne være interesseret i samkørsel? Med baggage i min bil vil jeg kun have plads til en ekstra voksen...
Er der nogle, der kender til busser (ud over Østrigruten). Alle busser jeg finder kører nemlig først hjem lørdag sen aften. Det bliver lige lovlig bøvlet med en lørdag, hvor man skal være ude af sin lejlighed kl. 10 ... finde et sted til sin baggage ... og derefter vente fra 15.30 til sent om aftenen med at komme hjem. Kender i mon nogle busser eller andre transportformer, der kører hjem ca. efter lifterne lukker ned?
Er der evt. nogle, der har fløjet derned? Jeg har undersøgt lidt forskelligt... og det ser mig en anelse bøvlet/dyrt ud... Kender i nogle fif til dette (jeg har selv ski og støvler - hvilket jeg kunne forestille mig giver en mer-pris oven i hatten?). :-)
Vh. Fie
Brian Lund 30/03 2016 15:07
Sv: Samkørsel/gode råd omkring transport - Westendorf uge 7 - 2017
Det er selvfølgelig altid smart at finde nogen at køre sammen med, men det kan være svært at finde bare én, de fleste rejser to eller flere på en gang. Men du kan selvfølgelig altid lave et indlæg her på forummet og spørge om der er nogen der vil med! Der er ind imellem nogen der tager alene af sted eller søger en plads (det kunne være mig, men jeg kan ikke planlægge noget næste år endnu).
Jeg har aldrig været af sted med bus, så det kan jeg ikke uddybe nærmere... Jeg har et par gange taget flyveren hvor jeg selv har arrangeret turen, det har været med fly fra København til henholdsvis München og Bucharest, men det koster selvfølgelig lidt mere end at tage bussen eller køre selv (til alperne).
I München lejede jeg en bil og kørte til Garmisch-Partenkirchen som er et mellemstort skiområde 1½ times kørsel fra lufthavnen. Der findes også flere alternativer i Østrig mindre end to timers kørsel fra Lufthavnen i München. Det er også muligt at tage toget til Garmisch eller andre destinationer i Østrig, men det tager lidt længere tid, til gengæld er det noget billigere end at skulle leje en bil en hel uge + brændstof.
Sinaia i Rumænien (fly til Bucharest) vil jeg ikke anbefale til dig, det er rigtigt billigt men det er hverken specielt børnevenligt, særligt stort eller snesikkert! ;)
Afhængigt af hvor du kører fra og hvor stort et skiområde du forlanger kunne Norge også byde på flere alternativer, jeg har lige været i Kongsberg og Norefjell her i uge 8. Vi kørte om morgenen fra Vejle til Frederikshavn ca. 2½ time, herefter fire timers pause på Færgen til Langesund og derfra kan man nå f.eks. Norefjell på 3½ time. Altså noget af den samme tid som en tur til alperne, men du har fire timers kørepause midt på turen! Hemsedal eller Hafjell kan nås på 4½ - 5 timer fra Langesund. - Hvis du bor på Sjælland kan du også tage færgen fra København direkte til Oslo, det tager bare noget længere tid og koster en del mere, men så slipper du næsten helt for at køre selv!
Mette 19/10 2016 23:56
Sv: Samkørsel/gode råd omkring transport - Westendorf uge 7 - 2017
Hej .. Jeg ville tage toget .. Børn under 15 er gratis, og med nattog kommer man (rimeligt) friske frem på destinationen.
Har benyttet tig flere gange m. Børn - super dejlig transport form - .. Go' tur
/Mette