Salomon Teneighty Foil

Martin Aabo 26/10 2006 04:52

Nogen der har proevet denne ski? Jeg har fundet en 182 cm udgave - er selv 190 hoej...

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Sandra Madsen 26/10 2006 10:47

Sv: Salomon Teneighty Foil

Jeg har ikke prøvet skierne, men når du spørger om størrelsen på dem, kan jeg fortælle dig at normalt skal de nå dig til næsen. Men jo bedre man er til at stå på ski jo længere ski kan man tillade sig. Min mand er selv 192 cm og hans ski er 174 cm. Han er middelgod, så størrelsen er ok for ham.

Håber det hjalp lidt

Sandra

Caver 26/10 2006 15:26

Det kommer an på, hvad du skal bruge dem til. Jeg kender ikke selv Foil'en, men har kørt den tidligere 1080. Generalt er Salomons ski noget bløde, hvilket gør dem meget nemme at svinge, men ustabile ved høj fart på hårdt underlag. 182cm er lidt kort til dig, hvis du vil bruge dem i Off pisten. De kan godt bruges, men det kommer også an på hvor meget du vejer.

Du kan læse nogle kommentarer om den her:
http://www.freeride.se/review/view.php?id=2575

Held og lykke

Jakob 27/10 2006 10:58

Hej Martin.

Hvilken slags skiløber er du? Min mening er, at der er alt for mange der køber TT bare fordi de ser "seje" ud, men i virkleigheden kommer de aldrig ind i parken eller BC.
Den er god i parken, og den er også god på pisten. Den skulle være suveræn i off-pist.
Mht til længden er det den rigtige til dig, og du kan sagtens bruge den til offpist i den længde!

Det er selvfølgelig ikke en fart ski, og på hårdt underlag har vil freestyle ski altdi have vise svagheder.

Og husk lige at smide noget udstyr på kroppen hvis du smutter i parken eller BC!!

Martin Aabo 28/10 2006 01:25

Jeg vil gerne have en all-mountain-ski da jeg koerer baade off-piste og paa pisten. Twin-tip er maaske heller ikke den vigtigte faktor for mig, og heller ikke den primaere grund til at ville koebe skien. Jeg er en habil loeber - men har ikke saa stor erfaring med at hoppe. Maaske det kommer med skien?

Caver 28/10 2006 12:05

Det med at hoppe kommer ikke med skien, det er et spørgsmål om størrelsen på dine ...... (du ved :-) ). Du kan hoppe på alle ski, det twin tippen giver dig, er at du kan sætte af og lande baglæns. Du kan få gode all mountain twin tip ski, du skal bare gøre op med dig selv, hvad du vil bruge dem mest til. Hvis du vil bruge dem mest på pisten, så gå efter en lidt stivere ski. Specielt torsionsstivheden er vigig. Er det park, skal de være lidt blødere og lidt kortere, og off pist lidt breddere og længere.

Der var en på det svenske forum, der var samme højde som dig. Han virkede som om, han var godt tilfreds med.

Lars 30/10 2006 22:41

Hvor har du fundet den? Og hvad skal du gi for den? Skiene er fede at køre på...

Christian Andersen 05/11 2006 12:30

Har selv købt teneighty'n den er god i offpisten da den er bredere end de fleste ski, men det er måske lidt overflødigt at købe en twintip når du ikke er freestyleskiløber, eller drømmer om at blive en.

Jonas 05/11 2006 15:32

Hej.
Har et par gange brugt en skidag på at teste forskellige skityper. mange steder findes et telt ved pisten, hvor man kan få lov at prøve forskellige ski. Dette vil jeg klart anbefale enhver at bruge lidt tid på, for at finde ud af hvilken type ski man ønsker. Jeg er selv en skiløber, som kan lide at lege på småhop, mellem træer og i crosslands. Jeg har ikke nosser til HP's store hop og lignende. Alligevel indfinder jeg mig bedt med twintipskiens egenskaber. På trods af ustabiliteten. Løber selv på 1080 Mk. I og Dynastar Candite, selvom jeg aldrig vil udsætte mig selv for at hoppe baglæns.
Bare et eksempel på at typen af ski afhænger lige så meget af typen af skiløber, som hvor man løber.
Så køb 1080 foil og gør hele bjerget til en funpark.
Hilsen Jonas.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen