Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Salomon Scream 170

Tine 15/01 2005 14:17

Skikøb er en jungle!!

Jeg har lige været ude at købe ski i dag og er nu blevet godt og grundigt i tvivl om jeg har fået de rigtige ski.

Er i midt 30'erne, skal afsted for 10. gang, denne gang til st.anton og har tidligere kørt på lejeski. Står mest på pisten (i alle farver), kan godt lide fart og prøver også lidt off-piste.

Har lige købt et par Salomon Scream 170cm som manden i butikken forsikret mig om var et rigtigt godt køb til mit behov. Da jeg kommer hjem og slår dem op på Salomons hjemmeside kan jeg se at alle Scream ski er freeride. Og jeg som troede at jeg skulle have en allmountain ski.

Er der nogen der kan sige mig hvad en freeride ski er og om jeg har fået købt det forkerte?

På forhånd tak

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Tine 17/01 2005 18:11

Sv: Salomon Scream 170

Hej D.

Hsr i dag være nede i forretningen og fået præciseret hvad det er for en ski:

Salomom Scream 10 Pilot + S912Ti.

Ham jeg talte med forklarede ganske som du siger at der er tale om en ældre model og dermed en Allmountain ski og ikke en freeride.

Tusind tak til jer begge, nu kan jeg med ro glæde mig til ferien

D 15/01 2005 17:31

Ny ved jeg ikke hvilken af de forskellige scream du har fået købt, om det er den klasiske:

http://www.salomonski.com/dk/product.asp?sex=1&seg=1&gam=4&pro=782710

Eller en af de mere ekstreme:
http://www.salomonski.com/dk/product.asp?sex=1&seg=1&gam=4&pro=782201

Men på sin vis har forhandleren egentlig ret, i at have solgt dig denne som værende en allmountain, hvis altså det er en Classic !
Denne har til og med sidste år, værets salomons "all mountain" ski, men i år har de så laget helt nye "produkt grupper" hvor bl.a. Scrambler serien og StreetRacer serien også blev lanceret !!

Hvis man overordnet skal sammeligne scrambler serien, med scream serie. Har scambler-serien en lidt kortere svingradius, end scream-serien (overdernet set, kommer lidt an på model), hvilket gør det mere velegnet til at lave kortere sving på pisten. Derudover er Scream-serien også en anelse brede over midten af skien, hvilket giver den en bedre bæreevne i offpisten (freeride).

Men lidt afhængig af hvilken model (årtal) du har købt, er det nok ikke helt ved siden af.
Men post lige hvilken model det præcis er, og gå evt ind og snak med din ski-shop, og hør om de ikke har nogle scrambler, evt dame-udgaver, som du kan få lov til at kigge lidt på, da du føler det mere er din stil, da du også skal bruge skien på pisten !!!

Håber det hjælp lidt !

niels 15/01 2005 18:30

Hvis jeg var i tvivl paa nuvaerende tidspkt, ville jeg gaa ind i butikken og faa pengene tilbage og i stedet koebe paa destinationen.

Fortael butikken i St. Anton, at du vil proevekoere forskellige ski mhp koeb. Det er en 'rigtig' skibutik som regel villig til.

Hvis du ved, hvad du kan lide (kortsving, store sving, pukler etc.) og ogsaa ved, hvad du vil udfordre dig selv med i fremtiden, kan butikken hurtigt finde et par stykker, som vil vaere passende.

Jeg haaber ikke, at du er blevet ked af, at jeg anbefaler, at du faar pengene tilbage. Men det vigtigste er da, at du faar et par ski, som du er glad for og som passer dit skiloeb!

Niels.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen