Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jakob Jakobsen 25/01 2013 16:18
Hej alle freeride entusiaster!
Jeg står og skal ha' mig et par nye ski og det skal enten være Rocker2 108 eller 122'eren, men kunne godt bruge råd fra nogen som har testet skiene.
Jeg er 2m høj, 100kg.
108'eren skulle være mere playfull, men jeg er bange for at den ikke flyder nok pga. min størrelse så derfor er mit gæt at 122'eren er det bedste valg til mig.
Hvis der er nogen med erfaring som kan komme med lidt pros & cons så jeg kunne bestemme mig for hvilket ski jeg skal købe, ville det være lækkert!
Skal jo helst ikke misse næste snefald!
Mvh. Jakob
Kevin Bojesen 27/01 2013 14:21
Sv: Salomon Rocker2, 108 vs. 122
Hej Jakob :)
Forstår godt din forvirring omkring powder ski, det er svært at vælge!
Jeg vil sige det er rimeligt nemt at vælge mellem 108'eren og 122'eren. Salomon rocker 108'eren mener jeg bestemt er for lille til dig. Du har desværre ikke skrevet noget om dit niveau, men nu går jeg ud fra du ikke er helt nybegynder? I dyb pudder vil du få MEGET mere ud af 122'eren. Den er særdeles bedre og sjovere i dybere sne.
Jeg undre mig lidt over at du ikke har nævnt "Salomon Rocker2 115"? Er der en grund til det eller ved du ikke den findes? :)
Det er straks lidt sværre hvis du skal vælge mellem 115 og 122'eren. Det er ikke nogen hemmelighed at ingen af dem er skøn på pisten. Det er altså ski som er lavet til powder, dog har 115'eren lidt bedre egenskaber på en piste. Derimod får du en del mere sjov af 122'eren i offpisten, den vil du kunne flyde en del bedre på!
115 eller 122, det er lidt op til dig selv vil jeg sige. Vil du have det optimale ud af powder, give den gas og nyde det bedst. Vælg 122'eren klart.
MVH Kevin Bojesen
PS - Skriv endelig til mig her eller pr mail, hvis du har yderlige spørgsmål. kevin.eb@gmail.com
Thomas Jensen 28/01 2013 16:45
Sv: Salomon Rocker2, 108 vs. 122
hej
Hele rocker2 serien er super ski - hvilken der er bedst egnet til dig afhænger nok mest at hvad du vil med den.
122'eren er en rendyrket pudderski, hvor 108'eren nok mere kan kaldes en all-mountain.
Mit bud: hvis du vil have en ren off-pisteski fordi det er der du typisk befinder dig, så gå efter 122'eren. Den kan godt få dig ned af hårde pister - men det er ikke smukt og vil nok typisk være som rent transportskiløb.
hvis du vil have en ski som mere kan lidt af det hele piste, park, pudder så gå efter den smallere.
ps. jeg har en 122'er til billigt til salg :) - http://www.skisport.dk/kobsalg/ski-salomon-rocker-2-1213/22444/
vh
thomas jensen, http://alpeferie.dk/