Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Martin Østergaard 29/12 2010 23:31
Hej alle
Jeg har netop i dag været ude at investere i nogle nye ski. Jeg trådte ud af døren med nogle andre ski, end forventet da jeg trådte ind, så jeg vil lige jeres, "uafhængige", mening om hvorvidt det er det rigtige til mit skiløb.
Jeg købte et sæt Salomon Czar allmountain ski, 2009-modellen på 174 cm.
Jeg selv er 184 cm høj,vejer ca. 65 kg og har stået på ski siden jeg kunne gå.
Jeg købte skiene da de, efter sigende, skulle være en ski designet til at kunne fungere til de fleste former for skiløb, på hele bjerget - bredde i offpisten, stivhed til pisten og twintip til park osv..
Jeg kører selv ind og ud af pisten og offpisten, måske noget der ligner 50/40/10 mellem piste/offpiste/leg (park, pukkel, mm), og ønsker kun at have én ski (derfor, en der kan lidt af det hele) hvilket så skulle være denne.
For at få andre synspunkter, end den under vejledningen i butikken, vil jeg høre hvad i mener om sådan et sæt ski til mine behov? :)
Skiene er btw parret med Z12 bindinger og Impact gt støvler.
Håber i vil give nogle inputs.
Mvh Martin Østergaard
Eskil Lykke 03/01 2011 16:11
Sv: Salomon Czar 2009
Sorry - du har ret må jeg erkende efter en hurtig googlesøgning.
Søren Hjelholt 05/01 2011 11:51
Jeg er ikke i tvivl om at skien kan opfylde dine behov, men vil dog gøre opmærksom på at Czar er tænkt som en decideret offpiste ski, men den kan køres på pisten.
Jeg kører selv Czars "lillebror" Shogun, som er 10 mm smallere og den fungerer super over hele bjerget.
Mikkelf 03/01 2011 12:54
Jeg har ikke selv prøvet Czar men har udelukkende hørt godt om den. Til dit behov virker den udmærket. Den er nok lidt bred til pistefræs men det kan godt lade sig gøre (jeg ræser også pister på mine K2 Coomba der er næsten lige så brede). Til park bliver den måske lidt stor men da du har købt den rimeligt kort skal det nok gå alligevel. Overvejer selv skien, men mit behov er dog mere 90% offpiste, 10% piste og en mikro-my% park.
Eskil Lykke 03/01 2011 13:47
Jeg ville aldrig købe en ski uden den nye rocker teknologi! Og så vidt jeg ved er der ikke rocker i Czar fra sidste år. Måske er der på den nye model? Evt søg google!
Mikkelf 03/01 2011 13:57
Jeg mener nu at den er født med rocker allerede fra første år den var på markedet.