Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Salomon Crossmax 10 Pilot (2003)

Per 18/01 2009 19:02

Jeg overvejer at købe et par Crossmax 10 pilot som jeg har set på nettet.

Jeg kender ikke noget til skien men kan læse mig til at de fleste synes det er en god allround ski som er let at dreje.

Jeg kan ikke rigtigt se om Salomon har sendt nye Crossmax 10 Pilot på gaden fra år til år og om disse derfor er meget forskellige.

Er der nogen som kan give mig lidt råd om denne ski?

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Henrik 25/01 2009 13:01

Sv: Salomon Crossmax 10 Pilot (2003)

Kommer lige fra en kort opvarmningstur i Zillertal, både i Zell og Mayrhofen får du rigtig gode ski fra sidste år til 2-300 euro.
Så mit råd er enten sport-conrad.de. din lokale surf og ski og ellers vent til du kommer til destinationen og så find en butik lidt væk fra det lokale strøg og turistfælderne og pres dem alt hvad du overhovedet har lært!... :0)

Held´og lykke.

Henrik

Per 25/01 2009 15:23

Hej Henrik
Lyder som en rigtig god ide :-)
Jeg skal selv til Söll (ca. 15 km nord for Zillertal, så mon ikke det samme gælder der?

Vh
Per

Henrik 18/01 2009 19:58

Hey Per.
Jeg har dem selv og ja det er rigtig gode allround ski, dog mest på pisten!! I offpisten gør de sig altså ikke så godt. De er lavet mest til hårdt underlag.
Salomon sender årligt nye Crossmax modeller og har også gjort det i denne sæson, såvidt jeg ved er de mørke med lilla flammer/staferinger på.
De svinger lidt fra år til år, specielt i farven, men er næsten samme ski.

Men overvej lige om de er prisen værd og om du vil have en så "gammel" model, sidste års forskellige modeller kan fåes i år til rigtig billige penge.

Held og lykke og god sæson.
Henrik.

Per 22/01 2009 19:55

Hej Henrik og Martin

Tak for jeres gode råd.
Når I taler om at finde gode relativt nye ski til gode penge tænker I da på dba eller her på skisport.dk eller har I andre gode fora I kan henvise til?

Per

Martin 22/01 2009 21:52

www.sport-conrad.com

Martin 19/01 2009 19:37

Hej Per

Jeg har haft et par Crossmax 10, jeg kan ikke huske hvilket år de var fra, men mener det var 03, Jeg syntes det var en god ski, men noget bløde året efter lavede Salomon dem stivere.
Jeg ville, som Henrik foreslår, prøve at finde en nyere model.

Martin

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen