Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Knud 29/01 2006 15:53
Vi vil gerne afsted på skiferie og har besluttet at det skal et af områderne i Sälen., men hvaffor et?
Vi har kigget på Kläppen, Stöten, Lindvallen og Tandådalen-Hundfjället?
Nogle der kan komme med anebefalinger til hvilket sted der er bedst??
Jesper 04/02 2006 11:32
Sv: Sälen???
ARGH! Kläppen er da klart at foretrække synes jeg! JEg har både været i tandådalen og i Kläppen flere gange. Klappen er simpelthen perfekt til alle aldre. Der er familie skiløb for ale pengene. Og er man til Park, har DREAM PARK bygget den syge park deroppe. Med grøn, blå, rød og sort linje. For alle niveauer.
Kasper 29/01 2006 16:23
Jeg har været en uge i tandådalen. det var super, godt varieret område og så den geniale mulighed for at komme over til hundfjället med lift. synes det er et super område, med masse af godt skiløb og hygge.
mlangdahl 29/01 2006 17:20
Jeg har været 3-4 dage på Hundfjället, det var ok, men man skal over til tandådalen før det går nedad, sådan ud over väggen og europacup bakken
Knud 29/01 2006 19:48
Okay, tak! Har godt nok hørt at det skulle være stejlt i Tandådalen nogle steder.
Hva med Lindvallen & Kläppen? Er de for kedelige?
Vi går selvfølgelig efter godt skiløb da vi er rimelig øvede, men en god og hyggelig stemning er også vigtigt for os :)
Morten Bjørnlund Nielsen 30/01 2006 08:45
Hej Knud.
Jeg lærte at stå på ski i Lindvallen, har stået på ski i Salen de sidste 8 år og har dog været afsted flere gange på et enkel år! Jeg kan dog kun sige godt for Hundfejl og Tandådalen hvis du er en øvetskiløber og samtidig gerne vil have familie hygge og varmkakao :D
Men der imod Klappen og Lindvallen er mest for dem som skal afsted med børnen første gang. Kanon godt familie område, fine lifter, og skiløb helt fra kl 8 til kl ?? når du ikk kan mere..
De sidste 4 år har jeg hvert år været i klappen en lille uges tid med nogen venner. Men det vil jeg sige bliver let for kedeligda det ikk er stort, og meget svensk familie hygge..
Derfor er mit bedste råd, tag Hundfjel eller Tandådalen. Kanon skiløb, og massere af sort, virkelig sort.
/Morten B Nielsen
Fast Salen skiløber gennem alt for mange år :P
PS. I år går turene til Wagrin bla i uge 7.. og frem a
Netto 30/01 2006 09:48
Hejla.
Jeg startede som 3-4årig i sälen, og har været deroppe omkring 8 gange rundt regnet.
Har været stort set alle stedet, og det sted jeg faldt mest for må siges at være Tandådalen-Hundfjället.
Godt varieret skiløb med noget for en hver smag over et okay stort område.
Lindvalen er også i top, men i og med at alle pisterne stort set ligger ned af samme fjällside er det langt fra ligesågodt som Tandådalen-Hundfjället.
Intet kan dog måle sig med sydens alper, men da det skal være nordpå er Tandådalen-Hundfjället det bedste jeg har oplevet deroppe:)
Håber det hjalp, god tur.
VH. Netto
Anne 31/01 2006 08:36
Du kan købe et liftkort som dækker både Hundfjeldet, Högfjeldet, Lindvallen og Tandådallen. Det koster under 200 d.kr. pr person ekstra for 1 uge med det store liftkort.
Der kører vist en bus imellem de 2 områder.
Se mere på skistar.com