Sæson i Val Thorens 16/17- Gode råd til jobs søges!!!

Caroline Flaga Vindelev 07/01 2016 16:59

Hej! :-)
Jeg har planer om at tage en sæson i Val T til næste vinter (16/17). Jeg er helt uerfaren (da det er første gang), og af samme grund søger jeg nogle gode råd - specielt angående job!! Er der nogle, som har erfaring, som kan sige noget om, hvilke jobs der virker bedst, hvis man bare gerne vil stå mest muligt på ski (men som stadig gør, at tingene kan løbe rundt)? I øvrigt vil jeg virkelig gerne udvikle mit fransk-sprog undervejs, når jeg nu skal opholde mig i frankrig, så et job med fransktalende ville nok ikke skade :-)

HÅBER, DER ER NOGLE, SOM HAR ET PAR GODE RÅD!!!

Kommentarer:
Der er i alt 14 svar i denne forumtråd.

Caroline Vindelev 10/01 2016 13:59

Sv: Sæson i Val Thorens 16/17- Gode råd til jobs søges!!!

Okay :-) Mange tak for de gode råd!

Mathias Pedersen 21/05 2016 22:48

Hey Caroline. Har du fundet job og bolig endnu? Og i tilfælde af at du har, hvor henne?

Caroline Vindelev 22/05 2016 14:17

Lige pt. er jeg ikke kommet så meget videre i processen... Jeg har mest af alt planer om at tage derned og satse på, at jeg finder et job - måske endda tage derned før, sæsonen starter. Men med bolig ved jeg ikke endnu.
Hvad med dig? Har du nogle steder (boligmuligheder), du har fundet eller overvejet?

Anna 22/05 2016 17:25

Med mindre I vil være guides, skal I være mere end almindeligt heldige for at finde et job inden afgang. Det kan dog lade sig gøre, hvis man har nogle kontakter, der kan trække i tråde for en. Prøv at søge på "Seasonnaires of Val Thorens" på Facebook. Der er en gruppe fra den nu overståede sæson, og den for næste sæson er allerede oprettet. Der burde I kunne finde opslag om steder at bo :)

Mathias Pedersen 22/05 2016 20:01

Guide er udelukket for mit vedkommende, da jeg tror det vil kræve for meget af min tid :) Istedet har jeg skrevet til diverse restauranter dernede, og Northland har bla. også hoteller man kan arbejde på.
Hvis ikke de tilbyder bolig, så har jeg også fået et par tilbud dernede.

Mathias Pedersen 08/02 2016 21:21

Hey Caroline!
Jeg skal også selv afsted til Val Thorens næste vinter når jeg færdig på gym. Har selv været der et par gange, er det er virkelig verdensklasse. Hvis du finder ud af mere omkring job osv. Må du meget gerne skrive, da jeg også selv er lidt på glat is her.
Mvh. Mathias

Thomas Fogsgaard 23/05 2016 12:13

Hej!

Vi på Johns Restaurant Val Thorens går igang med at rekrutterer nu her til juni vi har masser af jobs at tilbyde! Jobbet er med boende. Om ikke man vil arbejde kan vi også hjælpe med sengepladser, vi har lidt i overskud som vi lejer ud.

Er der noget i undre som en ski season eller hvordan det er at bo i Val Thorens har jeg säsongat her i 15 år så jeg har prøvet det meste og vil meget gerne svare på spørgsmål så skriv mig en pm om der er noget.

Om i vil sende et cv/ ansøning send det på fogsgaard@yahoo.com

Caroline Vindelev 09/02 2016 15:58

Hej Mathias, det skal jeg gøre. Og lige over!

Mathias Pedersen 09/02 2016 19:49

Den er modtaget!
Hvad tænker du at du gerne vil arbejde som dernede? Og hvad med bolig?

Caroline Vindelev 09/02 2016 20:04

i forhold bolig kunne jeg rigtig godt tænke mig at bo et sted, hvor man bor med andre, som også er på sæson. I forhold til job, så ved jeg det ikke helt. Det kommer mest af alt an på, hvad der byder sig!

Per 30/07 2016 07:59

Hello!
Jag äger en lägenhet i Val Thorens som vi hyr ut till skibums varje vinter. Kontakta gärna mig på info@khione.se.

//PER

Anna 09/01 2016 12:16

Hej Caroline!
Jeg er pt bums i netop Val Thorens, og jeg tog afsted uden job. Jeg havde søgt lidt hjemmefra, men uden succes. Jeg printede inden afrejse en masse cv'er ud, som jeg gik rundt med i byen. Det bragte mig et deltidsjob på 24 timer i ugen, mest om aftenen, men også lidt formiddagsarbejde. Jeg har masser af tid til at stå på ski hver dag og arbejder med tre franskmænd, og det fungerer rigtig fint, selvom jeg ikke er så stærk på fransk. Mit tip til dig er at tage afsted inden sæsonen officielt starter, bare en uges tid før, så kommer du før mange af bumserne, så der er ikke så mange om jobbet.
Mvh en skibums i Val T :)

Caroline Vindelev 09/01 2016 18:32

Mange tak for tippet, det lyder som en fornuftig ting at gøre! Hvordan i forhold til bolig? Er det noget, som er svært at få, og ved du evt., om det er muligt at bo sammen med andre, som også er på sæson? :-)

Anna 09/01 2016 22:03

Meld dig ind i Seasonnaires of Val Thorens til sommer. Der er en masse opslag om lejligheder, der lejes ud for sæsonen. Jeg fandt indkvartering i slutningen af september og bor med fire andre, der også er seasonnaires. Bumserne bor i byens værste lejligheder, så hav ikke høje forventninger til indkvarteringen, men jeg lover dig, at det er hyggeligt - bopælen bruges alligevel kun til at sove og spise i ;)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen