Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Mathias 12/10 2005 19:13

Jeg er på udkig efter et rygskjold. Har kigget en del på et Dainese shield 7, er der nogle der kan sige mig hvor i københavn de forhandles, for jeg har prøvet at ringe lidt rundt men kan sgu ikke finde nogen forhandler.

Eller er der nogen der har bedre forslag?

Kommentarer:
Der er i alt 14 svar i denne forumtråd.

Jesper Stampe 21/10 2005 13:44

Sv: Rygskjold

Er også selv på udkig efter et rygskjold og er MEGET i tvivl om hvad jeg skal købe og om det skal være en vest eller hvad det skal.
Vil gerne have en god pasform, er bange for jeg ellers vil blive træt af at køre med det.

Nogle der har erfaringer med Dainese Shield 7?

Kean 12/10 2005 19:26

Sixsixone kommer i butikkerne denne vinter... så vent på dem

Mathias 12/10 2005 19:40

Hvor meget kommer de ca. til at koste?

Har også kigget lidt på POC rygskjold. Det er sådan et svensk firma, de skulle være helt suveræne, men prisen er ret afgørende!

Claus 25/10 2005 12:16

Ortovox laver sægge med skjold.
Jeg syntes personligt at UFO er for bløde i flexet. De skal nok tage slag, men ikke bræk bagover. Jeg har Kompedel og er glad for det, men ellers ville jeg kigge på Dainesse.

Kean 12/10 2005 21:28

Alm. rygskjold omkring 5-600 kr og vest med rygbeskytter omkring 1000,- men så får du altså også gennemtestet kvalitet og ikke det der billige plastik bras a la UFO... du kan se dem på www.sixsixone.com

Kean 13/10 2005 00:40

Dainese er os' godt, men ikke fordi de også laver udstyr til motorcykel. Det er vigtigt at sikkerhedsudstyr er tilpasset til formålet. Motorcykeludstyr vil typisk være være tungt og besværligt at bevæge sig i til skiløb. Sixsixone har lavet sikkerhedsudstyr til motocross og downhill mountainbike i mange år, så de ved også hvad de laver. Fox racing og Troy Lee Design laver også lækkert sikkerhedsudstyr, men det er lidt dyrere.

Anders 13/10 2005 16:28

Jeg købte et Dainese Gilet skjold/vest sidste sæson. Det sidder perfekt og holder dig dejlig varm når man sidder i liften.

Lad nu være med at gå på kompromis for at spare et par hundrede kroner.
Det skal sidde ordentligt og ikke være noget plastikskrammel der sidder af H. til.

God skisæson?

jonas vammen 13/10 2005 18:29

hey matishas..

prøv 540 shop inden i kbh www.540shop.dk

eller www.skibiks.dk der har nogle som hedder ufo.. og de sidder super godt..

hilsen jonas

Kean 13/10 2005 22:13

ufo er det værste crap, hold dig langt væk fra det... bare et godt råd.

Ronald 14/10 2005 13:14

Tjek www.blue-tomato.at, de har alt!

Jonas 18/10 2005 20:40

Kan man få en rygsæk, hvor der er indbygget rygskjold?

Jonas 18/10 2005 20:40

Kan man få en rygsæk, hvor der er indbygget rygskjold?

Jesper Stampe 19/10 2005 13:09

Ja man kan godt få en rygsæk med indbygget rygskjold, ved jeg har set dem.

Men kan desvære bare ikke lige huske mærket, og hvor det var. Men søg lidt omkring, ved de findes.

martin 20/10 2005 18:48

Kan ikke lige se hvad der er så galt med UFO rygskjold? Har da reddet min ryg et par gange eller 3 og er fuldt ud tilfreds, og kender såmænd mange der er af samme opfattelse.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen