Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Ole 02/12 2009 16:08
Hej.
Det er min første sæson hvor jeg vil træne en masse park..
- Gerne øve noget rails, så er rygskjold et must?
I så fald, nogle der har gode erfaringer med rygskjold, der ved hvad man skal kigge efter? - Skal de eks. gå helt ned og dække halebenet - irriterer det ikke når man sidder i lifter og til frokost osv? (Behøves jo heller ikke være pakket helt ind i beskyttelse)
- og skal rygskjoldet være af slagsen med stropper eller sidde som en t-shirt??
Ole 12/12 2009 13:49
Sv: Rygskjold???
Og..
Er der nogen der ved, hvor tung Head Thorac Vest er???! :-)
Vil helst ikke slæbe rundt på for meget..
Er den lettere eller tungere i forhold til andre rygskjold? og hvilke er lette?
Anders Ehlers 12/12 2009 17:17
Umiddelbart tror jeg ikke du skal bekymre dig om vægten. De er lavet af plast, så man skal være mere end almindeligt vattet, hvis man ikke kan bære et rygskjold. Det hviler trods alt på både hofter og skuldre.
Desuden kommer du teoretisk set hurtigere ned, jo mere du vejer :P
Timm 13/12 2009 23:25
hej
kik i stadium de har head til 899 for vesten i model 09/10 grå ellers har højmark den i deres web til 750 for den nye model måske sitets shop skulle opdatere deres priser lidt så de kan være med der er også eks. på gigo hjælme der er billiger andre steder.
Skisport.dk Redaktion 14/12 2009 08:58
Hej Timm
Så skulle vi være med igen...
og her på siden er der fri fragt ved ordrer på 2.000,- og er ordren under 2.000 er fragten på 59,-
Hvor finder du billigere Giro hjelme?
Tip butikschefen på shop@skisport.dk, så kigger han på det.
Mvh redaktionen
Ole 14/12 2009 09:06
Jeg står og vil bestille Head Thorac Vest 09/10 ..
Sætter i prisen yderligere ned (eller lavet et særtilbud) eller skal ordren går til hojmarks skibutik, der har Vesten billigere? ;-)
Mvh Ole
Skisport.dk Redaktion 14/12 2009 09:09
Hej Ole
En vest inkl. fragt er pt. 1 krone billigere her på siden.
Så du kan roligt lade den gå til Skisport.dk og støtte op om sitet her.
Mvh redaktionen
Joos 07/12 2009 19:47
Hej Ole
Head har lavet en superfed vest med indbygget rygskjold.
Jeg har ikke selv prøvet den, men jeg kender flere der kører med den, og jeg tror også at jeg efterhånden skal have investeret i en.
Dem jeg kender siger at når først de har den på, så glemmer de at de har den på... Så jeg tror ikke den irriterer nævneværdigt.
God sæson
Joos
Ole 07/12 2009 20:47
Cool ..
Har du evt. link og pris på det?
Ole 14/12 2009 12:10
ahh inkl. fragt ;)
Jamen så lader jeg med glæde handlen gå til skisport.dk ;-)
Et sidste spørgsmål inden jeg bestiller - hvordan er vægten på vesten ift. andre veste?
Anders Ehlers 07/12 2009 21:43
Jeg kører selv med et UFO Plast rygskjold (Det var billigt), med stropper. Det tager lidt tid at vende sig til, men nu kører jeg meget sjældent uden, uanset om det er i park eller på piste. Man ved jo aldrig hvordan alle de andre psykopater kører. ;)
Dog har rygskjoldet den ulempe, for mig i hvert fald, at jeg får ret uren hud på ryggen af det. Men på den anden side vil jeg hellere have bumser på ryggen, end en brækket ryg.
MHT prisen gav jeg 70 euro for mit, så vidt jeg husker. De kan sikkert fåes til ca den pris på skiresorter.
Jeg vil anbefale det.
Joos 08/12 2009 13:43
Den hedder Head Thorac Vest
Og den findes et stykke nede på siden, på dette link:
http://www.northline.dk/shop-by-brand.php?brand=6
Mvh. Joos
Skisport.dk Redaktion 15/12 2009 08:19
Hej Ole
Har lige fået et vejet til dig.
Lige under 1 kg.
Mvh redaktionen
Ole 15/12 2009 08:48
tak.
Bestiller et d. 25 dec., så medmindre det ligger under træet, men tror næppe :P
Skisport.dk Redaktion 15/12 2009 08:50
Så håber vi der stadig er flere på lager til den tid, ellers må du af med en krone mere ;o)
/redaktionen
Ole 15/12 2009 08:55
Haha ja det må vi håbe.
Ville være synd at støtte en anden biks når rådene er kommet herinde fra.
Men tak for tippet.
Vender tilbage - og god jul på redaktionen ;-)
Rasmus Skov Jensen 08/12 2009 22:44
Hej Ole
Den er 50,- billigere her på www.skisport.dk/skishop/:
http://skisport.dk/skishop/head/head-thorac-vest-rygskjold/
(og fragten er på 59,- her på siden og gratis ved ordrer på 2.000,- eller mere - mod 80,- på nævnte link.
Mvh Rasmus
Joos 08/12 2009 22:59
Hej Rasmus
Jeg havde ikke lige set at i havde den, ellers havde jeg linket til din side ;o)
Og Ole, ja det er vist også den jeg skal have... Rasmus giver i rabat hvis Ole og jeg køber en hver ? ;o)
Mvh Joos
Rasmus Skov Jensen 08/12 2009 23:09
Hej Joos
Rabat, er 500,- ikke nok ;o)
Mvh Rasmus
Joos 08/12 2009 23:56
Tjooo, men 700,- er bedre ;o)
Ole 09/12 2009 06:49
Jesper, det skjold du linker til til 700 kr., er det ikke 08/09 modellen, fordi kan se i også har samme model i sølv som i kalder 09/10 til 1200 kr?
Kan man desuden sende retur hvis str. ikke passer eller skal man et smut i en skibutik og prøve det for bagefter at spare pengene på skisport.dk? ;-)
Rasmus Skov Jensen 09/12 2009 08:08
Hej Ole
Går ud fra det er mig du spørger...
Nu skal det ikke blive ren reklame for siden her ;o)
Ting hvad der købes i en dansk netbutik kreditkort er der minimum 14 dages fuld returret på. De 14 dage regnes fra modtagelsesdatoen hos kunden. (Returretten gælder dog ikke specialtilvirkede ting, som eksempelvis et skab en tømrer specialfremstiller til dig).
Så der er naturligvis også fuld returret her på Skisport.dk. Julegaver byttes til den 5/1 2010. De fleste online butikker i DK arbejder med en forlænget returfrist.
Skal det byttes, kan man her på siden med fordel blot bestille et nyt og medkøbe en returlabel: http://www.skisport.dk/skishop/diverse-skiudstyr/returforsendelse-label/ det er væsentligt billigere end selv at købe porto på posthuset.
Skjoldet til 700,- er 08/09 modellen. Forskelle på det og det nye... farven og prisen. Funktionalitetsmæssigt er de ens.
Så uanset om det er hjelme, rygskjold eller noget helt tredje, så kan man trygt handle online så længe man betaler med kreditkort (så beskytter PBS kunderne) og handler man i Danske butikker er man også sikker på at have returret i minimum 14 dage.
Mvh Rasmus
Ole 09/12 2009 08:50
okay, tak for informationerne :)
Jeg vil lige prøve det i en butik først, så jeg ved hvilken str. jeg skal bestille med det samme og hvordan det sidder osv..
Peter 09/12 2009 15:58
Syntes at det er meget federe med et rygskjold hvor beskyttelses systemet er lavet i skum.
Se evt på POC VPD vest, det gir optimal bevægelses frihed da det bliver blødt og sætter sig efter ryggen når den bliver varmt....
Koster godt nok 1350,- men når det skal bruges 8 timer hver dag på ski er de givet godt ud.