Skisæsonens sidste store udsalg: Spar op til 25%

Søren 29/11 2004 20:34

Hej jeg står og skal købe et rygskjold, men ved ikke helt hvad jeg skal vælge.

har kig på:
Red : Impact Longshot : 2005
http://www.hot-zone.tv/store/product_info.php?products_id=7381

Protec
http://www.hot-zone.tv/store/product_info.php?products_id=7845

Eller et UFO.

Umiddelbart synes jeg Longshot virker mest tiltalende fordi det ikke virker nær så panser agtigt, men beskytter det så godt nok?

nogle som har erfaringer?? og evt kender en forretning hvor de forhandles omkring århus?

Kommentarer:
Der er i alt 13 svar i denne forumtråd.

Smølfine 02/12 2004 10:01

Sv: Rygskjold

Tror jeg gav ca. 750,- på tilbud i østrig, men det er sikkert dyrere herhjemme!! :-(

Det vigtigste er at skjoldet ikke kan flexe for meget bagover og at det dækker rygsøjlen, et brækket ribben kan lappes, det kan en brækket ryg ikke altid:-/ Desuden er skal det være behageligt at have på så man også bruger det!!

Hvis du finder størrelsen i en butik kan du jo altid bestille det billigt over nettet!!

Anna 02/12 2004 10:17

Har selv lige købt et UFO - så har godtnok ikke prøvet det i sneen endu - men jeg synes rigtig godt om det og det sidder rigtigt behageligt.
Ang det med motorcykelbutikker - så holder det ikke altid. Var inde og høre i en, og der ville de sælge mig et, der kunne bøje fuldstændigt bagover..
Så mit tip er at holde dig til skibutikker, der ved hvad de har med at gøre.

Seeya, Anna

Expert eller? 02/12 2004 13:24

Hey....Har selv lige købt rygskjold!

Jeg har købt Daineze, da det føles i bedre kval end ufo og de andre mærker der er i DK, men man skal være på vagt! for deres full vest, som er rigtig lækker dækker kun halvdelen af ryggen, her er det så meningen man også skal købe shorts, men de forhandles ikke i dk :(

Men med sikkerhed er det dumt at gå på kompromis med prisen ;)

Gav 800kr. for mit i surf og ski!

Anna 02/12 2004 18:23

Surf og Ski i Vejle sælger også shorts - og har også set dem et par andre steder i dk.. Kan ikke huske om det var stadium eller skiing i Århus..

Jeg er ikke i tvivl om at Dainese er et vældigt fint mærke med hensyn til kvali, men UFO er nu heller ikke til at kimse af - på trods af de små alienhoveder, som måske ikke virker lige seriøse på alle.. - men jeg synes nu, at de er ganske cool.

Seeya

Lars 02/12 2004 22:37

Ja nu skriver jeg igen. For på www.sport-conrad.de kan man få Daineses bedste rygskjold Shield 7 for 700,- og beskyttelses-shorts for 300,- Så er man sgu godt kørende!

Spam 03/12 2004 09:05

Orientering:

Det er IKKE Daineses bedste rygskjold de har på den side, men derimod den udemærkede mellemvare. Hvis man går efter både sikkerhed og comfort er nextwave modellen at foretrække. Det er okay at reklamere for den side og de har meget, men overdriv nu ikke!!

Lars 05/12 2004 13:06

Sorry.. er bare helt oppe og ringe over at de er så billige... Har lige fået tilsendt ski dernede fra og har sparet 3000,- For at par uger siden købte jeg et sæt bestående af: Mammut Barryvox lavinebipper, Black Diamond skovl og sonde, og det hele kostede 2400,-! Bipperen koster 2900,- herhjemme.

Mathias 11/10 2005 17:13

Jeg har også tænkt mig at køe et dainese shield 7.
Hvor i københavn (til jer der bor langt væk mener jeg køffenhavnstrup) forhandles de?

mac 19/01 2006 21:10

Jeg kan godt nok ikke finde det du henviser til?

Evt et link?

Michael 06/01 2005 13:28

Til Lars: med alt det du køber dernede må du have et meget stort hus. g med alle de indlæg du skriver om at folk skal købe dernede kan du ikke stå særligt meget på ski :-)

MVH. Michael

Smølfine 30/11 2004 15:37

Jeg ville nok også vælge longshot eftersom man hurtigt får varmen og et skjold med neopren bagside er meget varmt.
Har selv et Daineze som er lavet i en kombination af plastic og trådnet. Det jeg er meget glad for, netop fordi det er godt ventileret, men i modsætning til longshot går det stadig forholdsvist langt ud i siderne så det beskytter også ribbenene og ikke kun rygsøjlen.
Begge skjold du har set kan blive svære at skaffe i skibutikker i dk, så jeg vil anbefale dig at købe på din skiferie eller at gå i motorcykelforretninger, det er de samme skjold man bruger. Uanset hvad skal du prøve det først, det skal passe 100% hvis det skal være til at køre med.

God jagt

Lars 01/12 2004 16:11

Hvis du leder efter billigt udstyr, herunder rygskjold, så var det måske værd at kigge på www.sport-conrad.de de har næsten alt og priserne er langt lavere end i DK.

Søren 01/12 2004 20:21

Tak for svarene.

Daineze tror jeg ikke helt pengepungen rækker til, koster det ikke over 1000 kr??

Har selv fundet et sted hvor skjoldene forhandles - surface i århus.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen