Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Henrik Olesen 07/10 2015 14:31
Nogle med erfaring med rygsæk på ski fordele ulemper eksempler på gode mærker
Claus Madsen 08/10 2015 15:03
Sv: Rygsæk
Jeg har anvendt Camelbak på min taske, en Camelbak jeg havde fra en anden taske, men den passer fint til modellen, da der er lavet både en lomme til den samt et hul i skulderrem. Jeg har denne model her.
http://www.skisport.dk/skishop/skihjelme-og-rygskjold/ortovox-free-rider-26-rygsaek-orange/
Har du ikke brug for en 26 Liters taske så er de mindre modeller her, dog er den altså ikke KÆMPE stor, selvom billedet viser det:
http://www.skisport.dk/skishop/ortovox/
Brian Lund 08/10 2015 15:18
Jeg mener min er en Ortovox Powder Rider 16 eller 18 liters (uden rygskjold) og nej, der er rigtigt nok ikke meget plads i den! Jeg tror f.eks. det bliver svært at proppe mere end 2 x 1,5 liters sodavand i den!
Jeg har dog haft mit spejlrefleks kamera, gopro og solcreme i, så hvis man kun har behov for mindre ting er det helt fint med 16 eller 18 liter.
Claus, har du haft problemer med at vandet fryser i Camelbaken sammen med tasken?
Claus Madsen 09/10 2015 08:13
Jeg har ikke selv haft problemer med den faktisk, dog har både min far og lillebror været uheldige. Da lillebror lånte min, mener jeg at den frøs til, og ved min far, gik selve vandåbningen til tasken op, så alt indhold var fyldt med vand.
Det heller ikke noget jeg vil bruge fremover, da jeg nok foretrækker bare at have en vandflaske liggende i tasken i stedet :)
Claus Madsen 07/10 2015 15:10
Hej Henrik
Jeg var på sæson i Østrig i 12 mener jeg, hvor jeg købte en Ortovox Freerider 26 rygsæk! Den taske har ikke gjort andet end godt for mig! Den dækkede alle mine behov for en skitaske, samt gjorde at jeg kunne tage mit store rygskjold af, den denne taske har indbygget rygskjold (Aftageligt i alle nye modeller hvis du ikke ønsker det)
Selve tasken er på 26 liter og jeg har haft plads til alt det ekstra udstyr jeg har brugt til eks. offpiste, + en stor fed madpakke! Den har tilkobling, således du kan binde ski og hjelm på, ja sågar også støvler hvis du vil det.
Jeg har siden jeg købte den ikke haft 1 dag, uden en skitaske på ryggen, og jeg har nok haft ca. 120-150 dages skiløb siden jeg købte den. Selv hvis jeg har bevæget mig mod parken, har jeg haft den på, da den giver mig sikkerhed. Desuden, brugte jeg den også til mit studie, og andre dagligdags ting.
Jeg bruger den stadig dagligt! Og udover at 1 strop er knækket! Har alt andet holdt, og den ser "næsten" stadig ny ud! :) Jeg arbejder ikke for Ortovox, men har bare haft en super oplevelse med denne taske, hvilket jeg ved andre skiløbere med ortovox, med eller uden abs også har haft!
Brian Lund 08/10 2015 10:12
Jeg fik en Ortovox til jul som jeg har haft med på de sidste par ture, jeg får den ikke brugt så meget som jeg regnede med desværre, men det er stadigvæk en lækker rygsæk og man skal aldrig gå ned på udstyr..! ;)
(Har jo også kun haft den mindre end et år)
Jeg har brugt den til at have en lommelærke, en dunk vand, solcreme og/eller mit gopro i. En enkelt gang har jeg haft min fleecetrøje der i fordi det blev for varmt... Men I sidste ende har jeg som regel ikke mere med end at det kunne være i mine lommer alligevel! Jeg kører ikke rigtigt off-pist, så jeg behøver ikke plads til skovl, søger eller lignende. Vi spiser altid på restauranterne på bjerget, så mad har jeg heller ikke behov for plads til...
Den er lavet til at der er plads til at fylde en drikke-dims i, i stil med camelbak, så det har jeg overvejet at prøve. Jeg synes tit jeg ikke får drukket nok når jeg står på ski, en øl eller to og en kakao over 7-8 timer er ikke for meget!
Det har ikke været noget problem for mig at køre med den, den sidder helt tæt men den har heller ikke været ret tungt læsset, så jeg har faktisk ikke rigtigt mærket at den har været der.