Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Rossignol Scratch bc

Jacob 28/10 2010 09:59

Hey,

Står overfor et valg som i kan hjælpe med! :)
Skal på ski en enkelt uge i år, og har ingen ski derfor kommer skileje på ca 1000. Har nogle dejlige Lange støvler, fra roskilde af.

Har stået på ski siden jeg kunne gå, og 2x uger om året en række år. Udfordrer altid bjerget og benytter mig af og til af offpiste. Vil tro mit skiløb ligger på 70-30 piste-offpiste. Ingen park.

Nu har jeg så fået det tilbud at købe nogle næsten helt ubrugte Rossignol Scratch BC til ca 1200-1500 med bindinger (ved ikke hvilke). Det er jo ret tæt på hvad jeg må betale i ren skileje, så derfor virker det jo ret fordelagtigt?

Ved godt skien er beregnet til park og offpiste, hvor mit fokus jo i hvert fald slet ikke ligger på park, men er det så helt hul i hovedet at købe denne model?
Derudover er den jo nogle år gammel, fra 2007 såvidt jeg er informeret.

Hvad siger i? Fordele ulemper :)

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Jacob 29/10 2010 10:43

Sv: Rossignol Scratch bc

Glemte at skrive, jeg har små 20 ugers skierfaring. Og skien er vist 180 lang.

Kom gerne med lidt respons :)

Karsten Andreasen 31/10 2010 10:18

Hej Jacob.

Jeg har selv den ski og syntes den er helt vild fed. Det er den eneste ski jeg har beholdt i flere år. Den kører rigtig godt på pisten, meget nemt kørt. Off piste klarer den super og et smut i parken siger den heller ikke nej til. Hvis det var mig ville jeg slå til og købe skiene.

Karsten

Jacob 31/10 2010 13:45

Lyder super du har gode erfaringer med skien.
Har stået rigtig meget på ski jeg ikke tror ligner den overhovedet, bl.a. Fischer RC4 serien og lign.
Kan man på nogen måde sammenligner Scratch med sådanne ski? Jeg er jo lidt bange for jeg ikke kan komme ud i samme hurtige sving, da jeg frygter Scratch er tung og bred? :)

Karsten Andreasen 01/11 2010 07:37

du kan ikke sammenligne skien med den type ski du nævnen. Scratch en meget blødere da den også er til off-piste og dermed også mere levende på pisten.
Jeg selv har ikke problemer med at lave små hurtige sving på skien, men det er jo alt efter hvor meget teknik og erfaring man har.

Jacob 02/11 2010 18:13

Så besluttede jeg at købe :)
Håber jeg bliver glad for skien, og mange tak for inputs.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen