Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Rossignol Radical: 9GS Cascade VS 9SL Slant Nose - Besvar indlæg

Udfyld felterne i formularen nedenfor for at besvare indlægget på Skisport forummet.

Navn:
Email:
Gentag email:

Du modtager en e-mail fra os, i den findes et link du skal klikke på før dit indlæg kan ses.

jeg ønsker ikke at modtage mails når der skrives i denne tråd
send en mail når der svares på mit indlæg (du modtager mail ved det første svar)
send en mail når der skrives i denne tråd (du modtager mail ved alle svar)
Thais skrev:
Hej

Jeg har kig på en racer-carver. Specifikt Rossignol Radical. Sport-conrad har to forskellige modeller der begge bliver solgt til 569 EUR:

9GS Cascade
9SL Slant Nose

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om forskellen mellem de to? Specielt hvad slant nose og oversize teknologien dækker over. Umiddelbart virker 9SL som en mindre og mere agil ski hvor 9GS er mere traditional stor slalom. Jeg har vedhæftet producentens beskrivelse - Slant Nose laves i meget mindre længder med den største længde er 175cm. Er det stadig den jeg skal vælger hvis jeg er 183 høj?

Rossignol Radical 9SL Slant Nose TI 2012
Ski Statistics - Length (cm) / Sidecut (mm) / Radius (m)
155 / 124-70-112 /
160 / 124-70-112 /
165 / 124-70-112 /
170 / 124-70-112 /
175 / 124-70-112 /
Manufacturer's Description - Radical 9SL Slant Nose TI 2012
Who is the 9SL for? Technical and race league skiers who demand a powerful and high-performance ski with a modern, SL carving sidecut. At full throttle fall line, the SL sandwich construction with Oversize technology is agile, powerful and knifes short radius turns. The Slant Nose tip technology features an asymmetrical tip to improve swing weight and inertia. Dedicated to performers looking for an energetic ski with a ton of snap and precise short turn arching. 100% On-Piste

Rossignol Radical 9GS Cascade TI 2012
Ski Statistics - Length (cm) / Sidecut (mm) / Radius (m)
162 / 118-72-100 /
168 / 118-72-100 /
174 / 118-72-100 /
180 / 118-72-100 /
186 / 118-72-100 /
Manufacturer's Description -9GS Cascade TI 2012
Who is the 9GS for? Technical and race league skiers who demand a powerful and high-performance ski with a modern, GS carving sidecut. Full throttle, GS sandwich construction with Oversize technology to produce the ultimate, aggressive, frontside, big-turn ripper. New Cascade tip improves swing weight and full edge contact. The 9GS will satisfy your craving for a perfectly balanced carving machine. 100% On-Piste
Emne:
Tekst:

Når du trykker "Opret indlæg" bliver der sendt en e-mail til dig. I denne skal du klikke linket, så kan dit indlæg ses på siden. Dit indlæg er altså først online, når du har aktiveret det.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen