Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Michael 31/12 2003 01:28
Er der nogen der har erfaring/prøvet "muren" - er den så slem som der siges.. skal møde den i uge 2 og glæder mig helt vildt..
Thomas Elken 31/12 2003 11:17
Sv: "Muren" ved Avoriaz
Den er ikke så slem, som det siges. Det første stykke er det stejleste og det er nu også ret stejlt og puklet (da jeg var der). Ellers er den ikke sååå slem, hvis du er en habil skilløber..
Jesper 11/02 2004 15:04
Var nede af den for et par år siden på snowboard, der var rimligt meget is på den, men jeg kom da hel ned :D
Jens 01/01 2004 23:16
Kommer for det meste an på vejret...
- i godt vejr med ordentlig snemængder en fryd., men...
- med blæst og is skal man holde tungen lige i munden.
Det første stykke det værste, men da muren alligevel er så bred er det intet problem at forcere den på langs...
thomas 02/01 2004 11:59
Muren er kun for erfarne skiløbere. Tager man udfordringen, er det vigtigt ikke at køre ud under hegnet i høre side, da der meget pludselig kommer en lodret klippevæg ned ... desværre er der hvert år nogle der bliver slået ihjel der.
Men generelt kan man sige at muren er super, hvis man lige skal mærke mælkesyren i benene, og have en dejlig fornemmelse i kroppen når man er nede og kan se tilbage på en eminent sort pukkelpist....
Ha' en skøn sæson!
Styrken 03/01 2004 13:13
Hvad er det for en mur i taler om? Og hvor kan man læse mere om den?
Jens 03/01 2004 22:01
Muren eller "Chavanette" som er dens rigtige navn, er berygtet som Europas stejleste pukkelpiste... Nogle rejsebureau kalder dem "så store som folkevogne"...
På toppen er det ikke til at se pisten ud over kanten, hvorfor
de fleste først vælger at ta stoleliften ned og op igen for lige at se den an...
Men en af de fedeste pister i hele området...
Prøv avoriaz.com eller portesdusoleil.com
Jakob 06/01 2004 22:28
Er der maget sne på "muren" er den ikke så slem. Men er den isset, så skal du tage det meget stille og roligt. Har prøvet begge ting, og fælles for de to ting er at det er skønt at se sig tilbage på den pist man lige har "besejret".
Vær opmærksom på de første 200 meter. Kør skrået og ikke lige ned!! Hold dig lidt i venstre, og lad dig ikke skræmme af alle de mennesker som tager liften ned.
Er du en habil skiløber burde det ikke være noget problem, men er du nybegynder så tage i første omgang liften ned. Så finder du nok ud af at du godt tør alligevel.. Held og lykke!
Michael Hansen 29/01 2004 21:17
Har en sjov oplevelse med Le Mur.
Min søn og jeg kiggede ned hver dag hele ugen, men den var
stejl og iset.
Sidste dag sagde knægten: Vi gør det sgu, og så var farmand her nødt til at følge trop, ellers var vi jo blevet væk fra hinanden.
Efter en veloverstået nedtur, skulle jeg tage et foto. Ud af skiene og filme muren nedefra. Så kommer der et langt glidestykke ind i Schweitz, og her falder jeg fordi bindingen ikke er klikket helt på! Helt til grin, men sjovt!
Rytter der 08/01 2004 22:52
kør lige ned så er det hurtigere ovrestået!! ;)