Public Enemy - 159 CM helt ude og skide???

Morten Henriksen 03/02 2007 12:42

Hejsa jeg har lige købt et Par Public Enemy i Længden 159 cm, og er nu en smule bange for om de er for korte?! Jeg er selv 173 cm vejer 74kg Og har stået i ca. 8-9 uger de sidste 4 år.
Jeg kan li at fræse og kører hvor andre ikke har kørt (Offpist) Også kan jeg godt lide at køre og lege ( Hop osv. ) Jeg er bare bange for om skien er blevet for kort når jeg gerne vil bruge den i offpisten. Så vidt jeg ved skal man have en lidt længere ski mht. flyde evnen i offisten.
Eller er jeg helt ved siden ? håber der nogen der har erfaringer inden for området.

Mvh. Morten

Ps. Ellers er der snart et par PE til salg med Look PX 12 bindning.

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Thomas 03/02 2007 14:32

Sv: Public Enemy - 159 CM helt ude og skide???

Det er da en ganske fornuftig længde og angående offpist er det bare helt i orden. Du vil have meget lettere ved at dreje i sneen når skiene ikke er så lange, og nemmere ved at kontrollere farten og dermed også kontrollen over skiene.

Fordelen ved at lange ski er bl.a. at man får mere fart på skien da der er et større glidestykke, men da jeg kan fornemme at du skal bruge skien som "allmountain" ski er konklusionen at det er en meget fornuftig længde. I relationen til de lange ski kan du se at World Cup-løberne alle har længere ski end dem selv - hvilket skyldes glidestykket som før omtalt.

Du skal nok blive glade for dine ski!

Morten Henriksen 03/02 2007 16:38

Det er jeg fandme glad for at høre Thomas. Lyder til at du har styr på det skidt! Men mange tak for svaret! Lige hvad jeg havde brug for at høre :D God weekend herfra.

Borst 04/02 2007 17:42

I mine øre er den ret kort, men det er selvfølgelig altid smag og behag..

Hvis du er til off-pist skal skien generelt være længere, og bindingen skal endelig ikke være i center, da du mister en hel del føling ved det.

Når du kører park, er det selvfølgelig lettere med en lidt kort ski, hvis man er til hurtige spins, men grabs, landings osv. siger man er bedst på lidt længere ski, samt det ser lidt federe ud :D

Ville tage en TT allmountain ski i 5-10 mindre end mig selv. Kører på en Salomon 1080 i længden 171cm, og er selv 180.

Morten H 13/02 2007 12:41

Har lige været en tur i Østrig, her i weekenden og teste skiene. Og må sige at jeg er godt tilfreds med dem. De klarede sig udemærket på hop osv. Så ingen K2 PE til salg alligevel :) Men takker for svar!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen