Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Thomas Saaby Hansen 18/09 2004 18:41
Jeg har købt et par Salomon x-wave. Jeg har kørt 14 dage på den og får ondt inde i svangen på foden. Hvorfor ??? Kender nogle til problemet eller har nogle foreslag ??
Jeg tænkte på om der kunne tilrådes en anden støvle eller mærke, som giver mere plads til foden ??
Jeg håber der er hjælp derude, inden jeg skal afsted igen.
Noget skal der ske, da det giver store gener.
Ha´det godt keep moving.
Mange ski hilsner Thomas.
csiszar 18/09 2004 21:44
Sv: Problemer med skistøvler !!
hej thomas
det lyder som om at de ikke passer helt til din fod, i starten vil nye støvler altid give noget ubehag, men det skulle da meget gerne gå væk efter et stykke tid!!!!!!
Går smerten væk når du løsner dine støvler - jeg går udfra at det gør ondt når de er spændte.......
nu ved jeg ik lige hvor du bor i landet men hvis du har mulighed for det vil jeg råde dig i at tage til snowfun i roskilde
www.snowfun.dk
det kan være at du kan nøjes med et conform'able indlæg, men jeg vil gætte på at de kan hjælpe dig dernede
ellers er der den dyre udvej...... Nye støvler
/csiszar
Jeppe Cramon 19/09 2004 11:40
Hej Thomas
Prøv med Conform'able indlæg, de giver god støtte til svangen.
/Jeppe
Sophie B 19/09 2004 22:45
Hej Thomas.
Det lyder problematisk... da jeg købte skistøvler fik jeg nemlig at vide, at Salomon netop var til folk med "brede" fødder, så måske det bliver svært at finde andre der er bredere...
Men som de andre siger, nye skistøvler SKAL være ubehagelige, ellers bliver de for store i løbet af nul komma fem...
Mvh Sophie
Jonas 22/09 2004 19:34
Hej Thomas,
Jeg er helt enig med csiszar! Prøv i Snowfun. Du skal dog være parat til at de sælger dig nogen helt andre støvler - som så vil passe.
Mvh
Jonas
Jeppe Cramon 22/09 2004 20:05
Hvis du for fremtiden vil være sikker på at købe støvler som passer og som har pasforms garanti, så læg skiferien forbi Val d'Isere og drop forbi Precision Ski. De er de ubetinget de dygtigste til skistøvler i Europa. Flere af WorldCup løberne får fittet deres støvler der og priserne er ikke højere end de andre steder.
SnowFun er god efter danske forhold, men Precision ski fitter flere støvler på en uge end SnowFun på en hel sæson.
/Jeppe
Ivan Rafn 26/09 2004 23:25
Morten i SnowFun (i Roskilde) er en af de bedste i Danmark til at "fitte" støvler. Han kan helt sikkert hjælpe dig med dit svangproblem.
En del støvler varierer kun i bredden (eller i tykkelsen af inderstøvlen), når man går et ½ nummer op eller ned. Det kunne være forklaringen på at du, måske, har fået en smal støvle, i et ellers "bredt mærke".
Du kan nemt være blevet forkert vejledt i den butik hvor du har købt dine støvler, for det er de færreste butikker, som sælger skistøvler, der ved noget om fødder, eller skistøvler for den sags skyld!
Af de skibutikker jeg har besøgt i Danmark/Norge/Sverige/Østrig, er den eneste jeg kan anbefale; SnowFun i Roskilde.
Forbered dig på evt. at købe nye støvler!
Som Jeppe, kan jeg også anbefale Precission i Val d, samt Ski Mastery, som ligger næsten dør om dør (Precission henviser de svære tilfælde til Ski Mastery), hvis du skulle komme på de kanter.
Udover "bootfitting", kan Ski Mastery, som vel nok den eneste i Europa, også udføre stance-korrigering, hvilket er hældningsjustering, både sideværts og for/bagbord (der er ingen i Danmark som har hørt om dette; men det kan give en kollosal forbedring af dit skiløb).
Mads 28/12 2004 13:56
Tjek også 540shop i Krystalgade i København, de er også gode til at fitte støvler og støbe indlæg. 8. januar vil der sågar være fysioterapeut tilknyttet.
Mads