Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Kasper Poulsen 06/02 2012 12:31
Hej alle sammen.
Står og vil afsted til Whistler på en lang sæson her til vinter eftersom 2-3 uger på ski om året ikke er nok for mig.
Jeg havde fundet en rejsepartner som er hoppet fra pga. uddannelse start eter sommeren.
Jeg regner med at skal være afsted fra omrking slutningen af oktober så jeg kan være der ovre i god tid for at finde et job som jeg kan have hele sæsonen. Jeg vil rigtigt gerne have en del ud af turen så derfor har jeg valgt at have hjemrejse engang i slutningen af april/starten af maj.
Jeg er selv 19 år(20 til sommer) og kører ski men er ligeglad og min rejsepartner er på board. Jeg har planer om at tage til whistler mest af alt pga. pudderen der er der ovre. men er også meget til park.
Jeg ser gerne at Liftkort og Flybillet bliver bestilt i god tid så der er penge af spare på det område.
Håber der er nogle der sidder med samme tanker som mig, da jeg ikke er helt vild med at skal tage til "store canada" alene :)
Er selv i gruppen Whistler skibums 12/13 på facebook sammen med 13 andre.
- Kasper P
Jonas Engberg 15/02 2012 12:27
Sv: Okt.-Maj. Whistler 12/13
Yo boys! Jeg har også kraftigt overvejet det! Jeg er 23, og har stået på ski siden jeg var 6! Men så blev jeg klogere, og begyndte at stå på board:)
Jeg kan fanges på 60 50 58 63, eller mail Jbergen@live.dk
Det kunne være fedt hvis vi var 4 mand,! Jeg har nogle kontakter til en 4 personers lejlighed muligvis:)
Mads 15/02 2012 14:24
Jeg overvejer selv meget at tage til Whistler i sæsonen 12/13.
Jeg har stået på ski stort set altid fra da jeg var meget lille, men er de sidste par år mere og mere begyndt på board. Regner med at købe udstyr (board) her i midten/slutningen af marts og tage et smut til Frankrig i uge 14 for at prøvekøre det.
Jeg er 19 (fylder 20 her til marts) og jeg kan fanges på 60 22 16 03 eller madsm92@gmail.com
... det ville jo være noget federe at tage til Whistler en sæson end et sted i Europa, hvor man alligevel har været så meget :)
Simon Fischer 06/02 2012 18:32
Hej Kasper
Jeg står i samme situation som dig og har også i et stykke tid også haft planer om at tage til whistler men har dog manglet en makker.
Jeg er 18 og bliver 19 om en månedes tid og er førdig med gymnasiet til sommer, så et fri år er alle tiders ;)
Lidt om min ski erfaring, så køre jeg både ski og snowboard, mest ski for tiden. I vinteren 2011 var jeg i Norge og tage en instruktør uddannelse for at blive bedre på skiene, når jeg står på ski foretrækker jeg powder og parken.
Du kan evt skrive til mig på min mail: mail@simonfischer.com
Hilsen Simon
Kasper Poulsen 17/02 2012 10:16
Hey.
Jeg har smidt en mail til jer, så kig lige på dem når i får tid ;)
Jacob Lindberg Sørensen 17/02 2012 17:59
Hejsa, er på sæson i Avoriaz nu, og hvis jeg har økonomi til det så er jeg helt klart frisk på en sæson "over there"
Hvor meget har i kigget på det økonomiske ?
Kasper Poulsen 17/02 2012 18:01
Hej Jacob.
Lige nu er jeg igang med at finde mig en/flere rejse kammerater så jeg er sikker på jeg ikke skal rejse alene :)
Men økonomisk ligger jeg på omrking 5-60.000 for 6 mdr. over there, men det afhænger også meget af hvad vi finder at bo i og hvad vi kommer til at leve af :)
Jacob Lindberg Sørensen 17/02 2012 18:35
Det var billigere end jeg troede. Er det med retur biletter, liftkort, visum, forsikring osv. ?`
Kasper Poulsen 18/02 2012 16:03
Ja jeg havde også regnet med en del mere, men har fået oplyst at der er ca. prisen samlet hvis man finder en billig lejlighed og ikke levere af gode bøffer hver aften :)
Det er inkl. liftkort og biletter. men visum skal man meget bekendt ikke bruge, med mindre du skal arbejde? så skal man betale 995 SEK for en arbejdstilladelse.
Forsikringer har jeg ikke undersøgt endnu :)