Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Stig Holt Petersen 19/12 2012 17:45
Hej Skifolk
Hvordan finder jeg ud af, hvilke linser jeg kan købe til mine Oakley skibriller fra ca. 2006-2007?
På forhånd tak.
/Stig
Kimkurt 21/12 2012 21:01
Sv: Oakley skibriller fra 2006-2007
Hej Stig
Den model du har der hedder Oakley Wisdom og er en udgået model som ikke produceres mere. Men fortvivl ikke der sælges stadig linser, dog lidt dyre end nogle af de andre modeller, og det er ikke alle steder de forhandles.
Linsen du har i er en Fire Iridium, tror jeg, i så fald er det en linse til solskinsvejr, der kun lukker 16% af lyset ind. Så har du brug for er en linse til tåge, overskyet og aften, der jeg vil anbefale H.I. Yellow som lukker 83% af lyset ind. Nogle mener den skal være klar.
Med de to linser kan du klarer 99% af alle lysforhold.
Hvis du mangler en farve guide kan du finde en her:
(Link fjernet - side eksisterer ikke)
Mvh
Kim
Stig Holt Petersen 23/12 2012 19:51
Mange tak Kim
Jeg syntes ikke rigtig at kunne finde nogen her i EU.
Man skal jo også holde det op mod at købe nogle nye.
Rasmus Skov Jensen 25/12 2012 12:44
Hej Stig
Hvis du har du fundet ud af hvilken linse du vil have, så send en mail til shop@skisport.dk, kan den fortsat leveres fra Oakley, så kan den skaffes hjem til dig via siden her.
Der findes linser fra 360,- og op til den brille.
Mvh Rasmus
Kimkurt 27/12 2012 14:42
Hej Stig
Her er en oversigt over de 8 typer som Rasmus formodenligt kan levere:
http://dk.oakley.com/products/1649/17777
Måske kan Rasmus bekræfte at det er en Fire linse du har i forvejen. Så vil jeg anbefale den klare, alternativt H.I. Persimmon med transmission på 63%. En allround linse med fordel på de overskyet dage. Og hvis jeg kender Rasmus ret giver han fri fragt på alle Oakley produkter.
Du kan også skrive til den af de shops som reklamere med H.I. Yellow linsen som out of stock og høre om det er noget de vil kunne skaffe i fremtiden, der skal nok tillægges 10 Pund i fragt hvis den overhoved kan skaffes, f.eks. på:
http://www.sportsshadesonline.com/sunglasses/1317/Oakley-Sports-Performance-WISDOM-HI-INTENSITY-YELLOW-LENS
Mvh Kim
Kimkurt 20/12 2012 01:37
Hej Stig
Hvis du ikke ved hvilken model du har, så upload et billed af dem i dit album her på siden og læg et link her i forum.
Så vil jeg, efter bedste evne, fortælle dig hvilken model du har og dermed også hvilke linser du kan købe.
Mvh
Kim