Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Infelix 11/01 2011 22:31
Hej alle,
nu har jeg kigget lidt i den her "Goggle Jungle" og har svært at beslutte med vedrørende nye goggles. Jeg håber I kan hjælpe mig med lidt input...
Her er hvad jeg har besluttet indtil videre, ikke så meget men godt til at starte med:
- Det skal være Oakley Splice
- Jeg skal have en ekstra linse
Det jeg prøver at finde er en god linse som kan klare sol og lidt overskyet rimelig godt. Og så en ekstra linse som jeg kan bruge når det vejret bliver dårligere, f.eks. i mørkere omgivelser og når det er tåget!
Jeg har haft sindssygt svært ved at finde ud af om det skal være: Irridium, Polarised, Persimmon, om det skal være HI, hvilken farve osv.
Tror ikke jeg har forstået alle betegnelser 100% så jeg håber I kan hjælpe mig med at forstå det lidt bedre samt komme med lidt input så jeg kan bestille et sæt snart!
På forhånd tak!
Infelix 13/01 2011 09:57
Sv: Oakley Goggles!
Hej Martin,
tak for input!
Faktisk inden jeg skrev her så var jeg ind og læse på din side! Det hjalp mig meget.
Hvad siger du måske til følgende valg af linser:
- Black Iridium (solskin og lidt overskyet)
- Pink Iridium (dårligt vejr aka tåget)
Det er fordi den engelske side kun har de nævnte linser på lager i den varsion af goggles som jeg kan lide! Vil det dække mit behof?
Martin Schøber 13/01 2011 22:10
Hej
Jeg er glad for at artiklen kunne hjælpe dig.
Det virker som et fornuftigt valg. Black Iridium virkelig god til solskinsdage, dog har de sine begrænsninger når lyset ikke er fuldt på, da linsen er meget mørk.
Hvis du samtidig køber Pink Iridium bliver dette nok intet problem, da du ville kunne bruge denne linse til overskyet vejr. Her skulle den være i særklasse, virkelig god til at fremtvinge kontraster i fladt lys og lav sigtbarhed.
Med venlig hilsen
Martin
Martin Schøber 12/01 2011 00:37
Hej
Et rigtigt fint valg af Goggles. Det er en utroligt god skibrille, som er yderst holdbar og giver godt udsyn, med de rigtige linser.
Simpelt kan det siges at til overskyede dage skal du bruge gul/lys linse, til mellemdage skal du bruge en rosa linse og til solrige dage skal der en mørk linse til. Vil du have en linse til mellemdagene og en til dage med dårligt udsyn, kan du overveje: G30 Iridium eller VR28, begge lidt mørke, men stadig rosa til når solen ikke er helt skarp, men stadig ikke så lyse så du får ondt i øjnene når solen bager.
Til de overskyede dage kan: H.I amber polarized eller H.I yellow iridium.
Polarized gør at det genskin som kommer fra sneen ikke skærer så hårdt i øjnene, mens irridium skærer visse lysbølger fra og skaber derved et bedre udsyn.
Med venlig hilsen
Martin