Oakley airbrake

Viktor 12/01 2014 18:43

Hej
Jeg skal ud og købe et par oakley airbrake, men jeg er i tvivl om hvilke linser jeg skal købe. Jeg kan vælge mellem clear, Black iridium, persimmon og vr28.
Jeg ville vælge clear og Black persimmon, så er der en til solskin, og en til tåge, overskyet og snevejr, er det det bedste valg??? Og hvad ville i vælge???

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Rasmus Severinsen 28/01 2014 12:33

Sv: Oakley airbrake

Hej Viktor.

Jeg ville personligt ikke vælge nogle af de to kombinationer, som du nævner. Dette skyldes, at clear linsen ikke er velegnet til dårligt vejr med lav sigtbarhed. En klar linse fungerer udelukkende som skjold og kan ikke afsløre sneens konturer, sådan som en gul/orange linse er i stand til det. Black Iridium linsen er derimod, som du nævner, glimrende i solskin, idet Iridium-coatingen danner et spejl mod solen.
Den anden nævnte kombination, VR28 og persimmon har så et problem på solskinssiden. VR28 er en linsetype primært udviklet til golf, og dens virkning mod solen er ikke i samme klasse som en iridium linse. Persimmon linsen er derimod glimrende i dårlig sigtbarhed.

I stedet ville jeg vælge denne: http://dk.oakley.com/products/6715/27614
En kombination mellem en Fire Iridium linse (glimrende i solskin) og HI Yellow til dårlig sigtbarhed og andet uvejr.

Rasmus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen