Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Nyindkøbte Atomic Panic 10/11 - Besvar indlæg

Udfyld felterne i formularen nedenfor for at besvare indlægget på Skisport forummet.

Navn:
Email:
Gentag email:

Du modtager en e-mail fra os, i den findes et link du skal klikke på før dit indlæg kan ses.

jeg ønsker ikke at modtage mails når der skrives i denne tråd
send en mail når der svares på mit indlæg (du modtager mail ved det første svar)
send en mail når der skrives i denne tråd (du modtager mail ved alle svar)
Max B skrev:
Hej (:

Jeg har været så heldig, at kunne få fingrene i et par helt nye Atomic Panic. Da jeg tidligere altid har lejet ski, så er jeg lidt i tvivl om nogle ting. Det skal lige siges at skiene IKKE er købt i butik, men igennem en ven der kendte en Atomic leverandør der havde dem stående som demo-model. Skiene har aldrig været brugt, men bare stået til fremvisning. Jeg har godt nok givet mine tal(støvlelængde osv.) til min makker, men han er ikke sikker på at leverandøren har indstillet skiene til mig. Det nemmeste ville selvfølgelig være at spørge, men han rejser rundt med atomic og tester nye ski hele vinteren så han er ikke lige til at få fat på.

Så det jeg mangler er lidt tips til at indstille skiene selv - jeg skal jo lære det (:

Det jeg har googlet mig frem til er at bindinger som hovedregel kan indstilles efter reglen: vægt/10 - 1

Altså i mit tilfælde 76/10 -1 = 6,6
Da jeg gerne kører mine ski hårdt og tidligere har haft problemer med at skiene klikkede af på lejeski så har jeg sat bindingen på 7.

En anden ting er hvordan man kan kontrollere at bindingen er indstillet til ens støvlelængde? Jeg kan godt klikke støvlen ned i bindingen, men kan man på nogen måde måle så det passer helt perfekt? Bindingen er en Atomic FFG Team.

Det sidste jeg er i tvivl om, er hvorvidt jeg skal gå ind i en forretning og få ordnet skiene. Altså vokset og slebet. Som sagt er skiene helt nye og jeg skal ikke afsted mere end 1-2 uger i år, men jeg vil jo ikke slide mere end nødvendigt på dem. Jeg har været i surf og ski og der sagde den flinke mand, at man sagtens kunne køre en uge på dem uden at der skulle gøres noget ved dem.

Selvom jeg lyder helt grøn så har jeg stået meget på ski. Jeg har bare aldrig interesseret mig for udstyret før nu hvor jeg endelig har fået købt mit eget (:

Håber I kan hjælpe.

Max
Emne:
Tekst:

Når du trykker "Opret indlæg" bliver der sendt en e-mail til dig. I denne skal du klikke linket, så kan dit indlæg ses på siden. Dit indlæg er altså først online, når du har aktiveret det.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen