King Glostrup skrev:
Hej alle !
Jeg er skiløber på 4-5 sæsoner, men over 15 år :-(
Jeg er 183 cm høj, og vejer 88 kilo.
Jeg syntes selv jeg løber rimeligt, ikke super, men absolut heller ikke nybegynder, men sådan rimeligt.
Stil ....... sådan lidt af hvert, kan nogen gange godt lide at tage den lige igennem, hvis pisten ikke er sort og fyldt med is, men elsker også at svinge, nok mest det småkrabbede, med at ligge og lege lidt, bremse, køre baglæns og sådan.
Idag kører jeg på en " gammel " Atomic c 9.18 på 170 cm.
Jeg prøvede så et par Atomic SL9 race carvere på 160 cm sidste år på en weekendtur, og var solgt, de var ultrafede at køre på.
Fik dog kun 45 min . på dem, så det er måske begrænset ifht. test, men det var en da med lidt slushice, og det gik fint, og bedre end mine egne, og den sorte pist med is, fik også en tur, og det gik fint.
Jeg fik dog ikke købt dem, men kiggede så efter dem fornyelig herhjemme, og fandt en shop som solgte dem for 2100 kr. de kostede 5000 svenske sidste år på Isaberg, så jeg bestilte dem straks.
Desværre var de der kun i 150 cm, og jeg tog dem alligevel.
Nu er jeg så blevet i tvivl om dette var en kæmpefejl.
Jeg prøvede jo 160, og skærer nu 10 cm af længden.
Jeg har IKKE mulighed for at returnere dem.
Grunden til at jeg valgte at fastholde bestillingen var udfra device, at det er en stivere ski end den jeg har så dette burde kunne kompensere for den kortere længde, og jeg ønskede en ski som var nemmere at have med at gøre.
Som han sagde i butikken, og nogle år vil du nok gerne have at den er længere, men så kan fruen måske overtage den.
Men jeg spekulerede på om man allerede nu skulle tage konsekvensen og finde ud af at få en på 160 istedet, eller om de sidste 10 cm er ligemeget ?
Pyhhhaaaa et lidt langt indlæg uden et meget konkret spørgsmål, men det piner mig lidt.
Jeg har tænkt mig at beholde de gamle ski alligevel som backup.
Mvh Thomas