Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Søren Bunny Jensen 20/01 2015 20:41
Hej :)
Jeg skal for første gang efter knapt 8 års pause på ski igen (har stået snowboard pga knæproblemer) ... Vil mine salomon (som er 10 år gamle, topmodel fra dengang) stadig være ok ? .... eller er der sket revolutionære ting på den front også ?
Støvlerne sidder som støbt på min fod og har aldrig døjet med ondt eller sovende fødder ... så umiddelbart vil jeg allerhelst beholde dem
Frederik 20/01 2015 21:01
Sv: Nye skistøvler ?
Nope, ikke noget revolutionerende, medmindre det er touringstøvler vi snakker om!
God tur!
Asbjørn Nissen 22/01 2015 08:36
Sv: Nye skistøvler ?
Fred har helt ret der er ikke sket noget specielt med udviklingen indenfor de sidste 10 år af støvler, men efter 8 års pause vil jeg stille spørgsmålstegn ved om en flex på over 110 (hvilket der er i topmodeller) ikke er for hård en støvle. Personligt har jeg haft meget glæde ved at gå lidt ned i flex siden jeg stoppede som skilærer og i dag kun kommer afsted 1 til 2 uger om året mine gamle støvler med flex 130 var super gode til en eller 2 turer om dagen, når man ikke er i træning(skitræning ikke fysiskstræning), men resten af dagen var det som at have foden i et skruestik.
Især med et dårligt knæ vil jeg overveje at gå ned i flex, da et højere flextal belaster dit knæ i højere grad....