Chris S 04/03 2013 21:20
Hej alle skifreaks!
Er i gang med at investere i nye skistøvler og ville høre om nogen havde erfaringer med følgende model:
Dalbello Rampage (Mat sort - Batman modellen, hvis dét havde interesse)
Systemet med 3 piece yderstøvle, spændemulighederne osv. hvad siger I?
Hvad er folks generelle indtryk af Dalbello støvler?
//
Chris S
Brian Lund 12/03 2013 12:10
Sv: Nye skistøvler
Jeg prøvede også flere forskellige støvler inden jeg besluttede mig, jeg havde kig på et par forskellige modeller fra Salomon jeg synes der var rigtigt fede... MEN de sad dårligt på min fod! Så jeg endte med et par Atomic! Sidder de godt og kan du lide dem, ja så køb køb køb! ;)
Asbjørn Nissen 05/03 2013 21:27
Sådan bør man ikke købe støvler!!
Skistøvler handler enkelt og simpelt om 2 ting. Passer de og har de det rigtige flextal.
Personligt kunne jeg godt tænke min at få et andet støvle mærke skistøvler end salomon da jeg synes det er lidt ensidigt kun at have eget salomon skistøvler, MEN!! salomon støvler sidder normalt, som var de støbt til min fod og derfor ender det altid med jeg køber Salomon.
Du bør besøge din lokale skibutik og prøve alle de støvler de har og finde dem der sidder bedst på din fod. Lyt til hvad sælgeren siger om flextal og vælg udfra det. Anbefalinger på støvler kan du ikke bruge til noget passer de ikke til dine fødder kan det være fuldstændigt ligegyldigt.
Chris S 05/03 2013 21:42
Har såmen været i den lokale skiforretning flere gange og prøvet de fleste mærker og modeller. Har fundet frem til denne som netop sidder super godt og med et flex der passer. Jeg søger blot lidt meninger/erfaringer fra folk der har stiftet bekendtskab med Dalbello støvler og eventuelt med denne lidt "oldschoole" støvleopbygning.
Opsangen er slet ikke nødvendig! :-)
Jens Lund 05/03 2013 23:49
Min bror har et par af disse støvler blot i den ældre model!
Han er rigtig glad for dem og roser dem for at de er lette at komme i og få spændt godt fast på foden :)
Det eneste han har af kritik er at der kommer forholdsvis meget vand/ fugt i støvlen. Om det er grundet opbygningen skal jeg ikke kunne sige, men hvertfald så er en god! støvletørrer på sin plads!