Skisæsonens sidste store udsalg: Spar op til 25%

Andreas 04/12 2005 22:35

Hey folkens..

Jeg er en ret erfaren skiløber der altid har lejet ski, og sikkert har spildt en masse penge på det istedet for at købe mine egne... Derfor vil jeg nu gå ud og investere i nogle ski i år inden sæsonen or alvor sætter ind;) Tror jeg skal ha mig nogle freeride! Skal kunne køre normalt på pisterne, men stadig skal jeg kunne køre lidt vild offpist uden de store probs.... Nogle forslag til modeller??? Er lidt på bar bund!

Mvh Andreas

Kommentarer:
Der er i alt 15 svar i denne forumtråd.

Caver 05/12 2005 19:51

Sv: Nye Ski;)

Jeg kan varmt anbefale Völkl Karma som er en twin tip ski eller Völkl Mantra som er en off piste ski. De fungere begge rigtig godt på pisten, da de er rimelige stive.

kim 13/12 2005 11:22

Hej Rene,

Tillykke med dit fine resultat til super G (Du var jo tæt på en andenplads).
Jeg glæder mig meget til at komme ud og prøve mine nyindkøbte sx:10 *SS*

Jeg ville gerne høre dig hvilke ski du bruger til super G?

Med venlig hilsen

Kim

rasmus 05/12 2005 21:03

Rossi's B2 ville nok også være en mulighed, dynastars Legend 8000 ville du nok også blive glad for

PowderAnders 05/12 2005 21:48

Legend 8000 fremfor B2 ...bredere gardering, fordi Legend er har mere torsionstivhed end B2'eren! - Ellers minder de om hinanden på mange punkter.

Andreas 05/12 2005 22:24

lyder godt;) Tak for de mange forslag! Der er jo en del muligheder... Det er ikke meningen at jeg skal i parken og lande switch... Skal på pist og så selvfølgelig lidt ved siden af;)

Kean 05/12 2005 22:34

hvis du hovedsageligt kører på pister skal du nok ikke vælge legend 8000 (selvom det er en super ski efter min mening) den er for bred i taljen, bliver for langsom fra kant til kant. Så hellere gå for en god bred skiercross ski eller lign. Hvis den bare skal være ok på pisten så gå for noget omkring 80mm i taljen (legend 8000 fx), hvis det hovedsageligt skal være pisteski så max 70mm

Andreas 06/12 2005 11:28

Ok... mange tak for hjælpen... En anden ting? Hvad er folks yndlingsstøvle herinde? Af ren og skær nysgerrighed. Skal nemlig også ha mig nye støvler, og ville bare høre hvad folk har og hvad der gør at de er glade for lige netop den støvle???

Og.. ;) Er der nogen der har styr på hvordan priserne er i andre lande. Nu tænker jeg især på frankrig og USA da det højst sandsynligt er der jeg har mulighed for at købe mine ski. Overvejer især Atomic Metron M:11 og Legend 8000. Hælder nok mest til atomic, men legenden er jo pivfed;) ikke at atomic'en er grim... men det er jo ikke udseendet det handler om;) Kunne bare forestille mig at de var billigere i både USA og Frankrig. hvad ved jeg...

Andreas

Andreas 06/12 2005 11:31

Kører forresten nok ca 50% pist 50% off-pist... Men det er offpisten der tænder mig;)

Caver 06/12 2005 16:22

Hvis det er off pisten der tænder dig, så køb en lidt breddere ski. Karmaen er 119 - 87 - 111, og det er absolut ikke for bredt til at kører pister med. Hvis du samtidig montere den på "traditionel" mærket eller en smule længere tilbage, får du super fed ski, der kan det hele. Sågar park, hvis du skulle få lyst til det en dag.

Andreas 06/12 2005 17:24

Ok... det er bare vigtigt at den også er udmærket på pist...! Hvad med støvler?

Caver 06/12 2005 19:27

Jeg synes den kører super fedt på pisten. Den har et godt kantgreb. Jeg står selv i Rossignol Bandit 2 støvler. Det er en blød støvle. Om en støvle skal være blød eller hård, er meget individuelt hvad man synes om. Men jeg synes i hvert fald at det er en super fed støvle.

Caver 05/12 2005 11:42

Skal du også køre i parken og lande switch med dem?

Le Skieur 05/12 2005 17:10

Med mindre du gerne vil lande switch, så kan jeg varmt anbefale Atomic Metron M:11. Super på pisten med lækker rebound ud af svinget, også god i opkørt sne, og god i puklerne. Offpist har den med en bredde på 133 mm i front en rigtig god bæreevne. En af markedets absolut bedste all-mountain ski. (Nogle vil hævde at Atomic Metron B5 er bedre, men den er dog noget tungere og stivere, hvilket ikke er det fedeste i puklerne, med mindre du kører meget hårdt og aggressivt. Håber du kan bruge det til noget.

Rene Jespersen 13/12 2005 00:56

SX10 er svaret til alt ;-)

J 05/12 2005 18:49

Har selv salomon 1080 (sidste års model), og synes egentlig den er helt fint til det du efterlyser.
Derudover er det en kanon ski i parken!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen