Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Jakob Grønne 19/10 2012 12:50

Hej Alle.
Jeg står og skal have nye ski og er nået i tvivl om hvad Jeg skal købe.
Jeg har et par Atomic Race D2 GS racecarving når der skal rigtig fart på. Disse skal ikke udskiftes.

Det Jeg er på udkik efter er en ski til "leg" små sving opkørte pister og en smule off pist. Skal være nem at stå på...
Jeg har kikket mest på All Mountain ski med lidt rocker

Jeg har haft kik på disse her.
K2 Impact
Volkl Mantra
Salomon Twenty Twelve

Venlig hilsen Jakob

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Ek 03/01 2013 16:15

Sv: Nye ski

Hvornår blev en all round carver (hvad det så er for noget) i løs sne på pisten bedre end en all mountain ski i løssne ?

Prøv lige at spænd et par Dynastar Legend på (bare med 85 under foden)og godstoget kører!

Asbjørn Nissen 27/11 2012 07:06

Forstår ikke at når du har nået til erkendelsen af du har brug for en ski til offpist at du så vælger at gøre det halvhjertet. Køb dog en rigtig offpist ski og glem det der allmountain

Arne Laursen 27/11 2012 09:31

@: Asbjørn.

Det er da overhovedet ikke det han skriver han har brug for.
Han skriver "kun" en smule offpist.

Læs dog spørgsmålet.

Asbjørn Nissen 27/11 2012 10:43

Måske har du lidt ret Arne jeg overså måske lidt det at der stod en smugle MEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DS2 GS er i mine øjne en mega hæftig race caver og hvis man vælger denne ski bør man have en ret hæftig teknik. Det burde fortælle mig at vi har med en super skiløber at gøre på min. dansk skilærer niveau(gerne i den virkelig gode ende) ellers har det været et fejlkøb da den vil være ødelæggende for ens skiløb. Derfor synes jeg som en 2. ski man bør købe the real deal når man nu har gjort det samme ved ens 1. ski. En all mountain ski bliver aldrig the real deal da det er en mellem vare!!
Her lyder det i mine øre, som om det er en person, der ønsker at have 2 ski at skifte ud imellem hvorfor så ikke have det noget af det bedste på pisten DS 2 GS og noget af det bedste i offpisten en ordenlig offpist ski?
Hvis det er det løse sne på pisten, hvor hoved fokus ligger er en allround carver langt bedre end en all mountain ski. Desuden er en allround carver normalt også rimelig god i offpisten. Her lyder det i mine øre som om det er et klart bedre valg.

Undskyld Grynes at mit svar her ikke er direkte, men kun indirekte skrevet til dig.
Jeg synes det er vildt fedt, at du vælger det i mine øjne mest rigtige, hvis det er en muligt, nemlig at have mere end et par ski.
Et par ski til pisten og et andet par til når man skal lege.
Personligt synes jeg noget af det fedeste ved skiene pt er at man specialicerer skiene, så man får nogle ski, som kan deres kram til det de er beregnet til f.eks. din DS2 GS.

Det er min mening
take it or leave it
Men jeg er ikke ukyndig angående ski og de fleste af mine kilder arbejder på Atomic fabrikken eller er uddannede skilærere gerne højere end anwerter

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen