Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jakob Grønne 27/02 2012 11:46
Hej Alle her inde..
Skal snart på åres sidste skitur til Østrig men inden da vil Jeg ud og have nye ski...
Jeg vil gerne have nogle ski til all-Mountain.
Lille venderadius.
Jeg har ikke behov for den vilde fart men vil heller køre og lege (mange sving / korte sving).
Skidage 45.
Niveau middel.
Er der nogle her inde som kan anbefale nogle fede ski?
Asbjørn Nissen 27/02 2012 13:19
Sv: Nye ski
Hvorfor vil du gerne have all Mountain ski???
Står du rigtig meget offpist, hvis ja hvorfor så ikke vælge en ren offpist ski.
Står du mest på pisten hvorfor så ikke vælge en god pisteski???
PS. hvis du har planer om at stå så meget offpist at en all mountain ski er det rigtige valg til dig håber jeg du også har sonde, skovl, makker og lavine bibber. Medmindre du har planer om at blive den næste Prins af Holland. PS. er 99% sikker på han havde det med så hurtigt de fandt ham
Jakob Grønne 27/02 2012 13:26
Hej Asbjørn.
Tak for dit svar....
Nej Jeg står meget på pisten 90 % eller der omkring :-)
Kan du anbefale en god pisteski med kort radius?
Thomasdk 27/02 2012 16:54
Nu følger jeg lige op på hvad Asbjørn skrev. Chancen for at gøre det dyrere ved at købe noget du ikke selv ved hvad er herhjemme, og chancen for at købe noget forkert er maximeret lige nu.
Shortturn og offpiste i en er næsten som at lede efter et par skøjter, som er gode at svømme med. En god allmountainski er som helårsdæk til bilen, de er lige dårlige uanset vejret.
Og du må aldrig købe ski på baggrund af gode råd - du skal prøve ski - på baggrund af gode råd. Så kan du købe.
Prøv dog at leje en premiumpakke hvor du kan bytte ski hver dag, så kan du lege med nogle forskellige ski. Det er sindssygt svært at finde noget der lige passer en, men man er ikke i tvivl når man rammer rigtigt. Med mindre at det er vigtigere at finde nogle ski hurtigt, end at det er at finde de rigtige.
I Østrig kan du så frikøbe dem du har lejet for nogle ret gode priser, og det er jo perfekt når du pludseligt står på nogle du gerne vil beholde.
Spørg dem i butikken hvad de anbefaler af shorturn, og at du kun er interesseret i at leje HVIS du kan frikøbe dem. Så er du kommet langt.
Både Fischer, Rossignol, Atomic og Völkl laver fede slalom/shorturn raceski.
Happy hunting.
Jakob Grønne 28/02 2012 07:48
Hej Thomas...
Mange tak for dit input.
De ski Jeg har nu er fra Volkl Radius 18...
Dem købte Jeg for ca 4 år siden ved først, at leje lidt forskellig også derefter traffe mit valg... De står nu for udskiftning samt mit skiløb har ændres sig en del de sidste 2 år....
Jeg regner med, at gøre det på samme måde igen men inden da ville Jeg meget gerne høres Jeres menninger til et par gode shorturn ski....
Vi smutter til Ischgl og der nede har de jo et kæmpe udvalg og gerne lidt udsalg her ultimo marts / primo april så regner med at købe nye ski.
Jeg har kikket lidt på disse her http://k2skis.com/skis/men-s/velocity
Kender du noget til dem?
Asbjørn Nissen 01/03 2012 15:08
Jeg er egentlig helt enig med Thomas og jeg synes ikke man bør købe ski som man ikke har prøvet lidt ligesom en bil man skal da lige have en prøvetur først. Alligevel vil jeg give et par bud på nogle ski du kan prøve. Atomic race st kunne være en mulighed en anden kunne være Salomon x-kart begge ski har meget kort drejeradius