Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Jonas Sejersdal Thomassen 20/11 2010 22:52

Hej Allesammen,

Jeg er nået dertil, hvor jeg ønsker at købe mig et par nye ski, inden for kategorien race-carve. Jeg vil høre, om der er nogle, der kan anbefale modeller, som er værd at overveje?

Mvh

Jonas Thomassen :-)

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Artmann 20/11 2010 23:14

Sv: NYE SKI

Hej Jonas

Et par hurtige spørgsmål til dig

Hvor mange uger har du stået på ski?
Hvor meget vejer du?
Hvor gammel er du?
Hvor høj er du?
Hvilke typer piste foretrækker du?

Med racecarver tænker du så på en ski til fart og store sving eller en ski til små aggresive kortsving?

Jonas Sejersdal Thomassen 20/11 2010 23:50

Jeg har stået på ski i omkring 10-12 uger og vil nok kategorisere mig selv som meget øvet. Jeg har i en periode stået på 120 cm snowblades, men droppede det igen for to sæsoner siden, da jeg vil køre på "rigtige" ski.
Jeg vejer omkring 87 kg, er 185 høj og er forholdsvis bred af bygning.
Jeg vil ikke sige jeg foretrækker én bestemt slags pist, kan dog rigtig godt lide den mere stejle type, hvor man "skærer" sig ind i pisten og for at kontrollere farten.
Men vil nok foretrække den lidt mere aggressive stil.

Simon 21/11 2010 00:33

jeg har et par Atomic SL 11 Race 156 fra år 08-09. jeg er 179cm høj og ca. 75kg syndes de griber godt med de kan godt finde på at flapre lidt i spidsen når man køre stært

Artmann 21/11 2010 10:20

Det lyder umiddelbart som du vil have glæde af en klassisk racecarver til fart og skærende sving.

Mine personlige favoritter på markedet i år er:

Rossignols 9'gs som du skal overveje i den udgave der hedder Rossignol 8'gs som er en lille smule blødere i flexet end 9'gs. En stabil ski med fantastisk egenskaber i høj fart med godt flow under alle forhold takket være en 80 mm bred talje. Den formår at køre små tekniske sving hvis niveauet er til det. Bemærk: hvis du leder efter den i sidste års udgave så hed den 9'x og 8'x. Skien er en legende.

Salomons 24 Hour ville også fungere godt til dig. Den reagerer præcist på dine bevægelser, skærer godt i mellemstore sving. Den er på trods af 2 lag titanium ikke alt for stiv.

Dynastar Speed Course Ti - er den stiveste af skiene og er et stykke over dit nuværende niveau. Men den er hurtig, stabil, reagerer præcist og hurtigt på dine bevægelser. Du skal køre meget aggressivt for at udnytte denne ski.

Tag også et kig på Nordicas Fire arrow 74 og Fire arrow 80

Jonas Sejersdal Thomassen 21/11 2010 12:09

Rigtig mange tak for de mange forslag, som jeg helt sikkert vil kigge meget nærmere på! :-)

Jonas Sejersdal Thomassen 21/11 2010 13:16

Nu kan jeg se, at rossignol-modellerne er i flere længder, med min højde og drøjde, hvilken længde kan så anbefales? :-)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen