Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Michael 23/12 2009 01:08
Hej
Jeg står og skal have et par nye ski.
Er 29 mand, 183cm, 90kg og har stået på ski siden jeg var 6. Jeg køre rimelig agresivt og kan godt lide når der er lidt kick i skien.
Jeg kigger lidt efter en ski til både pister og offpist. Har kigget lidt på RC4 og SX 11 men vil gerne have nogle flere råd/forslag.
Joos 24/12 2009 09:39
Sv: Nye ski
Jeg har lige købt Atomic D2 Race SL...
http://www.winter-sports.com/EN/Skitests/index.php?anneetest=2009&category=slal
Og er du virkelig agressivt kørende, så kunne den meget vel være et godt bud til dig, den er dog halv peberet...
Og så er jeg enig i at man skal have 2 par ski, et par til pisten, og et par til offpist (og selvfølgelig et par til parken ;o)
Thomas Nikolajsen 30/12 2009 13:51
Jeg har et par sx11... fantastisk ski, jeg er godt nok også en af de tunge drenge +120, og over 190 cm høj, så for mig er det super vigtigt med stiv støvle, og stive ski.
Asbjørn Nissen 23/12 2009 09:56
Du har selv foreslået en af mine favorit ski SX 11. Den er fantastisk at stå på. RC4 er et længere kapitel der er uhyggelig mange modeller. Der er ligeledes forskel fra sæson til sæson Navnet rc4 er mere end 20 år gammelt kan huske min far har haft en gammel sl model for 20 år siden før carving(De var forresten fantastiske at stå på). De laver normalt nogle rigtig gode ski ved Ficher.
Personligt er jeg lidt vild med Salomon crossmax 12 som minder lidt om SX 11. Det er min personlige farvorit ski i øjeblikket. Den er ikke helt så stiv som SX 11 men er tilgengæld lidt mere kontrolerbar i pukler og lignende. Det er ikke en super ski i dyb sne men den klarer sig. Bedste råd er altid både at have en piste ski og en offpist ski. Jeg er personligt ikke vild med mellemtings ski. Så hellere tage min piste ski ud i offpisten engang imellem.
Michael Dekker Poulsen 23/12 2009 10:21
Alle Stöckli i stormrider serien. Jeg er selv 190 cm og 95 kg. Mange dage på ski, og kører helst stærkt og agressivt. Jeg har de sidste par år eller 4, kørt på en Stöckli stormrider XL - Offroad (2005 model). Det er fantastisk, men kræver sin mand, med power og lyst til fart.
Michael 23/12 2009 13:45
Det var RC4 Worldcup RC Pro Flex jeg havde kigget på.
Det er klart at 2 par ski ville være optimalt men når man kun er afsted 1 uge om året så er det lidt meget at tage med.
Men tak jeg kigger vidre.