Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Buchreitz 26/11 2009 14:18

Hej Jeg står og skal afsted på skiferie 3 uger i år og da det kun er lidt dyrere at købe ski/skistøvler istedet for at leje er jeg på udkig efter ski og støvler.

Jeg er 20 og har været på skiferie ca 25 gange. Min far er gammel skilære og jeg blev sidste år vurderet af en fransk privatlære til at ligge på 8-9 på en skala fra 1-10. Men har ingen forstand på selve det at købe ski, da vi altid har lejet for at få de nyeste ski.
Jeg vil gerne ha' nogle ski der både kan lave korte og store sving, altså ikke en for lille svingradius eller en for stor, har læst mig til at skien så skal være mellem 70-75 mm ved bindingen. Men vil gerne have nogle tips, eller links til ski der kan anbefales.
Det skal selvfølgelig være en pisteski og ikke offpist.
Mit budget er på ca 4000, kr for støvler og ski. og det må gerne være en ski der er fra 2008.
VH Thomas B

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Joos 26/11 2009 20:16

Sv: Nye Ski

Hej Thomas og Anders

Anders det er ikke helt sandt...

Atomic D2 Race SL

Jeg har selv købt dem, og de er FANTASTISKE...

De koster dog mellem 6 og 7½ tusinde...

Mine er 165'ere og de er utroligt stabile ved HØJ fart, og de svinger så knæene er ved at blive vredet af led...

God sæson

Joos

Joos 26/11 2009 20:21

Hov forresten

De er billigst på xspo.de

http://www.xspo.de/store/product_info.php?pName=atomic-d2-race-sl-p-5975

Det er altid lettere at tage store sving på kort svingsski, end det omvendte ;o)

Moesby 26/11 2009 15:08

Hej Thomas.

Det er i sagens natur umuligt at få en ski der er super til korte sving, men som samtidig har tilstrækkelig stabilitet ved høj fart.
Jeg har ikke noget konkret bud på, præcis hvilke ski du skal købe, men jeg vil anbefale at du holder dig i kategorien racecarver eller storslalomski, da du her får et godt kompromis.
Mht prisen, vil jeg sige, at det bliver svært for dig at få både ski og støvler til 4000 kr. I Danmark vil et par støvler der svarer til dit niveau som regel koste over 2000, og skiene bliver typisk noget dyrere.
Støvler SKAL du naturligvis købe herhjemme, så du kan prøve dem, gå i dem derhjemme og evt. bytte til anden model/størrelse.
Skiene kan du derimod købe i udlandet med meget stor besparelse på f.eks. sport-conrad.com.
Held og lykke med det.

Anders

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen