Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Ellitsgaard 22/07 2008 13:35
Hej,
jeg er kommet i den fantastiske situration af jeg snart skal ud og købe mine egne ski og støvler.
I denne sæson kommer jeg nok kun på ski i 2-3 uger. Men næste sæson tager jeg afsted som skibums? Så vil det være bedst at vente til næste år med at købe? eller?
Jeg kan rigtig godt lide at kører på offpist og pukler, men de skal self. os kunne bruges på de alm. pister.
Ved ik med hvordan det er med højden på mig og ski osv.? Men jeg er ca. 175 cm høj.
Martin Langdahl 08/08 2008 00:24
Sv: nye ski?
Det kommer lidt an på hvor meget erfaring du har i forvejen og hvordan du vil leve som bums. Hvis du vil afsted som guide skal du vente, da du ofte kan få lov til at låne skiudstyr gratis. På den måde kan du tjekke en masse forskelligt ud og skifte ski med at du bliver bedre. Hvis du er god i forvejen, så kan du vel lige så godt købe i år som næste år. Under alle omstændigheder, så er det vigtigste at købe nogle gode støvler til din fod.
Ellitsgaard 11/08 2008 20:01
Det er ikke som guide, men bare et eller andet slave arbejde.
Jeg er vel mellem god til det. :D
Hva skal jeg kigge efter når jeg skal ud og købe støvler ?
Søren Wiwel 12/08 2008 18:30
Hvis du skal afsted som bums, vil jeg nok vente med at købe ski til næste år. Eftersom du vil til hver en tid kunne komme ned i den shop du har handlet, og få justeret dit udstyr. Eller hvis der er noget som går i stykker. Plus at folk de kan give dig noget bedre vejledning end dem herhjemme!
Hvad støvler ang. kan en formstøbt støvle anbefales. Du skal være opmærksom på at når du køber din støvle, må den godt føles en lille smugle for lille. Skumgummiet vil nemlig herefter forme sig efter din fod og vil passe bedre.
Hvis du ikke købe en som er en lille smugle for lille, vil du opleve at efter et stykke tid når skumgummiet har sat sig, vil støvlen være for stor til din fod, og din fod vil "svuppe" i støvlen og du vil have svært ved at styre dine ski. Held og Lykke
Ellitsgaard 12/08 2008 21:40
oki mange tak. Hvor kan jeg få lavet en skum støvle, skal jeg bare det der hvor jeg nu kommer hen som bums? eller hvordan? og hva koster sådan en ? ca. ? :)
Rasmus 18/08 2008 11:37
Hejsa
En skummet støvle (fra bunden) koster vel fra 3.500 og op efter. Jeg købte min skal med 50% og havde en comformable sål, så skal og inderstøvle 2.900.- dertil kommer så indlægssålen his man ikke har den allerede. Altså fra 3.500 og opefter. Kommer meget an på hvilken støvle du går efter.
Mvh
Rasmus
Følgende ubrugte ski incl. bindinger sælges:
Fischer Habit 168 cm trueTT 2.000
Salomon Dumont 172 cm 3.000