Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Nordica ski

Anders Mortensen 27/10 2007 23:29

Håber at få lidt hjælp, da jeg ikke ved noget som helst om ski. Leder efter et par allround piste ski. Har stået på ski ca. 8 uger, og skal bruge et par ski jeg både har fornøjelse af nu, men som jeg også kan udvikle mig på.

Har set Nordica Dobermann Pro SL XBS og Nordica Dobermann Pro RC XBS på tilbud til 3000 kr. Er det et godt køb?? Har stået på ski ca. 8 uger. Og hvad er forskellen på de to ski? Har også set på Fischer rx9 til 2500. er det et bedre køb?

Nogen der har andre foreslag i det prisleje?

Kommentarer:
Der er i alt 10 svar i denne forumtråd.

Kasper Pedersen 28/10 2007 05:19

Sv: Nordica ski

Jeg ville nuppe rx9'eren eller rx8 hvis jeg var dig.. Kig ebay.de hvis du vil finde billige ski - hvis det ikke allerede er hvad du har gjort??

Anders Mortensen 28/10 2007 14:57

Tak for svaret. Jeg er 183 øj. Vil du mene at en rx9 på 170 cm. passer mig?

Kasper Pedersen 28/10 2007 18:32

Hvordan kan du lide at køre på skiene? Har du evt. en film af dig på ski?

Anders Mortensen 28/10 2007 19:08

Har ikke nogen video. VIl sige at jeg normalt kører rimeligt lange sving, men kun godt tænke mig at blive bedre til at køre små hurtige. Kører kun på pister, og helst nogle udfordrende røde. Håber det var svar nok

Kasper Pedersen 28/10 2007 20:40

Til små hurtige er rx8'eren bedere, men til de lange er det klart rx9.. 170cm er en fin længde til dig..
Går ud fra at du vejer omkring 75-80kg..

Hvor køber du skiene?

Har du i forvejen støvler? - ellers er det også en god idé at overveje at købe gode støvler..

Lasse Kristensen 29/10 2007 00:18

Hey!
Har kørt en del på rx9'eren - jeg er ikke en specielt "hård" eller god skiløber, og jeg synes den var for kedelig og for "nem" at stå på! Tror på at det er god ide at finde en ski som er sjov, samtid med at den skal give lidt udfordring...
Har lige selv købt en Völkl "Racetiger SC Titanium", som Slalom Carver, og derfor ikke særlig velegnet til offpiste, men super sjov på pisten, drejer meget nemt - men også lidt for nemt hvis man ikke er over den...:-)
Hvis du er mere til en allround ski, så kan jeg godt anbefalde Nordica's "Hot-rod overdrive"
Håber det var en hjælp?
-Lasse

Anders Mortensen 29/10 2007 01:19

tak for svarene. Grunden til at jeg er lidt lun på rx9'eren, er at de er super billige på ebay, samtidig med at jeg har set flere forskellige folk anbefale dem. Men skal først afsted til Januar, så vil da lige kigge mig lidt omkring lidt endnu. Tænker på at tage ind og få "støbt" en inderstøvle. Nogen der har erfaringer med det?? Eller kan anbefale en god støvle til su pris??

Kasper Pedersen 29/10 2007 15:22

Sjovt at sidste ikke kunne lide rx9 :I den er ellers super populær..

mht. støvler skal du nok gå ind i en skibutik og få hjælp til at finde præcist den som du vil have - find evt. en top 3 og gå på ebay og se om de sælges der, så bliver du glad indeni :D

Søren 08/04 2008 14:04

Hej Lasse,

hvor har du købt dine völkl racetiger ?

Har prøvet dem ved siden af et par Nordica Dobermann SL

Begge er FEDE ski (og meget stive) men racetigeren er lige en tand mere til min smag.

Kender ikke Dobermann SC men den er vist lidt blødere end SL'eren

Søren 08/04 2008 14:10

ups, det er en racetiger SL jeg har prøvet - men alligevel, hvor har du købt din völkl Lasse?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen