Black Tuesday: Tusindvis af tilbud + dagstilbud kun i dag 🔥

Medløbere/rejsefæller/gruppe uge 7 - 2013

Finn 30/01 2013 18:17

Hej med jer.

Min skimakker har netop meldt fra til årets egotur - ØV ØV :-((!!!!! Jeg må bare afsted på tur nummer 2 i denne sæson, og prøver derfor herigennem om der skulle være et match.

Turen må gerne bestå ef følgende:.Transport er med fly/bil (jeg har mulighed for at ligge bil til incl. tagboks). Min. 200 pistekm. på destination. Indkvartering/pension underordnet.

Jeg er 44 år og arbejder som produktionsleder. Er meget øvet skiløber og prioriterer skiløb fra første lift åbner til sidste lukker. Er også klar på en god gang afterski!!

Håber der er nogen som er klar!!

Hilsen Finn

Kommentarer:
Der er i alt 15 svar i denne forumtråd.

Frank Elmer 02/02 2013 11:21

Sv: Medløbere/rejsefæller/gruppe uge 7 - 2013

Hej Finn og Svend, hvorfor tager I ikke bare med os? Vi har fået nogle afbud, der kan gøre det attraktivt ... :-) Vi bor på hotel lige ved pisten i Serre Chavalier (ca. 250 km piste) - med ½ pension, og liftkort til 6 dage - OG vi flyver derned - kr. 7000,- pr. snude i del dobbeltværelse. Gruppen er på 20 skiløbere i alle niveauer - også til offpiste. Ring eventuelt direkte 30 25 11 76 mange skihilsner, Frank

Finn 02/02 2013 12:07

Hej Svend og Frank

Ja det var da selvfølgelig også en mulighed. Hvilket rejseselskab er det igennem og hvad hedder hotellet ? Er fly fra Billund eller KBH ? Jeg bor i Skive så Billund vil være at foretrække.

Har du fundet nogle rejser af interesse Svend ? Jeg har kigget lidt omkring på nettet. Udvalget er ikke prangende!! Fandt denne til Chatel som hænger sammen med Avoriaz (650 sammenhængende pistekm)
http://ski.sunweb.dk/frankrig/les_portes_du_soleil/chatel/residences_chatel.htm?view=prices#dur-x

Bilen er en Citroen C5 HDI. Den har efterhånden taget mange ture sydpå. Ingen problemer der !! Såfremt vi kører er der 2 pladser ledig, så kom frisk.

Hvad siger du til det Svend ?

Hilsen Finn

Frank Elmer 02/02 2013 12:47

Vi flyver fra København, CPH

Svend 02/02 2013 23:37

Hej Finn

Jeg synes Franks tilbud lyder godt. Vil du med på turen til Serre Chevalier?

Svend

Svend 03/02 2013 11:42

det er Grand Hotel i Serre Chevalier: http://www.grandhotel.fr/intl/da/

Svend

Finn 03/02 2013 12:07

Hej Svend

Det lyder ok, men med afgang fra KBH er det ikke så atraktivt.
Jeg har fundet denne gennem Snowtrex. Har tidligere købt rejse ved dem. Tjek denne til Schladming. http://www.snowtrex.dk/ostrig/schladming-dachstein_region/schladming/hotel_roessl/indkvartering.html?popup=1?code=5435
Syndtes det ser ok ud!! Ved og køre selv har vi også mulighed for 8 dage på ski. Har du eventuelt nogle alternativer til Schladming så byd ind. Jeg har været der tidligere - udemærket område.

Hilsen Finn

Frank Elmer 03/02 2013 12:43

Hej Finn, jeg kan sagtens følge dig - det er da en træls omvej for dig over Kastrup. MEN en af grundene til at Schladming er "billig i uge 6 og 7 (og 8) i år er, at der er VM dernede - så ikke alt er åbent for turisterne og der er vild crautet - men hvis man har lyst til at SE VM så er det naturligvis attraktivt :-)
Pladserne er der stadig ..., vi tales ved ..., Frank

Finn 03/02 2013 20:49

Tak for info Frank!!! Ja det gør det da lige pludselig Schladming mindre atraktiv. Er de 7000 incl. alt eller kommer der eksempelvis også fragt af ski eller måske noget transfer oven i ?
Jeg har igen surfet efter skirejser og fundet en. 400 pistekilometer at boltre sig på til 4500kr incl. liftkort og halvpension. Syndtes det lyder ok - Hvad mener du Svend ?

Hilsen Finn

Svend 03/02 2013 23:37

Sestriere ser også spændende ud. Tilbudet fra Nortlander er slet ikke dårligt. Men så skulle man køre i bil, og det ville blive en temmelig lang tur - også i en Citroen C5 HDI;-)

Serre Chevalier ser stadig ud til at kunne blive en god tur. Lad os lige se hvad Frank svarer på dit spsm. herover - og hvad du siger til hans svar.

Frank Elmer 04/02 2013 06:20

Jamen så svarer jeg da lige på Finns spørgsmål: Nej der er ikke noget "fidelihut her" - naturligvis er transfer med :-) Ski skal man som altid betale for at få med - det afregnes direkte med SAS i lufthavnen.
Som det ser ud lige nu er der ét værelse og to flybiletter tilbage.
Vi tales ved... :-)

Finn 04/02 2013 17:31

Hej igen

Jeg melder pas til Serre Chevalier - ha en god tur til det Franske !!!!

Ved selv og køre til Sestriere vil vi kunne få 8 dage på ski. Ja turen er lang, men det er jo en del af en skiferie. Prismæssig for vi også meget mere for pengene :-)

Hilsen Finn

Svend 04/02 2013 21:30

Hej Finn

Frank har ringet mig op og fortalt at der ikke mere er flybilletter til Serre Chevalier pga. en fejl fra rejsebureauets side, men der er stadig et værelse ledigt!

Vi kan få dobbeltværelset, halvpension og liftkort til 6 dage for 4.000 pr. mand, hvis vi selv kører dertil. Hvad siger du til det?

Svend

Finn 05/02 2013 19:57

Hej Svend

Nej så hellere en fra Trierski. Så sparer vi godt og vel 800 km i transport. Står på ski både ankomst/afrejsedag og for derved 6 dage på ski i et område med 276 pistekm. Såfremt du vil med så svar hurtigt så vi kan få bestilt inden turen er udsolgt. Trier har åbent til klokken 22 i aften.

Hilsen Finn

Svend 05/02 2013 20:52

Hej Finn

Jeg tager til Serre Chevalier, og køber så en flybillet direkte gennem SAS.

Hvis du skifter mening, er der stadig en plads ledig.

Ellers vil jeg ønske dig en god tur til St. Anton.

Hilsner
Svend

Svend 31/01 2013 17:43

Hej Finn

Jeg er i nogenlunde samme situation som dig.

Jeg er 48 år, arbejder som funktionær i det offentlige, og vil også gerne til et sted med mange piste-km. Jeg er meget øvet, i god form og står intensivt på ski hele dagen. Afterski er også fint.

Jeg bor i Odense. Hvor kommer du fra?

Overvejer destinationer som Canazei eller Zermatt. Helst med fly, men bil er også ok. Hvilken bil har du?

Hilsner
Svend

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen