Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Thomas 10/11 2017 09:53
Hej
Familie skituren går i år til Livigno. Er der nogen der har gode "fif og tips"
Køreturen - når vi nærmer os og andre gode oplevelser, i har haft dernede???
Mvh. Thomas
Svante Emtoft 12/12 2017 08:28
Sv: Livigno uge 7.
Hej Thomas. Vi har været i Livigno mange gange, og det har altid været perfekt.
Den eneste der er lidt vanskeligt er, at toget gennem Vereina-tunnelen, tidsmæssigt ikke passer med at man kan nå gennem tunnelen ind til Livigno lørdag morgen.
/Svante
Søren Christensen 13/12 2017 08:24
Kunne forestille mig at i ankommer til Livigno om lørdagen........ hvis det er tilfældet skal i gøre op med jer selv om i skal på ski allerede lørdag eller først søndag. Hvis i skal på ski lørdag, så skal i igennem tunnelen ind til Livigno inden kl. 05.00 om morgenen ellers er den først åben igen kl. 10.00, og så er der jo allerede gået en halv skidag.
Tips: God mad på pisten finder du på Camanel på Mottolino-siden, der serverer de kyllinger med kartoffelbåde - KÆMPE hit.
Nede i byen: Homelywood laver mega gode burgere, Mario´s eller Bellavista hvis det skal være pizza, derudover synes jeg også at Hotel Galli laver god mad, og alle stederne er der rigtig gode priser, men det er jo generelt for Livigno.
Afterski: Alegra er en klassiker, ellers er Kosmo også et godt bud, og senere på aftenen evt. Mickeys Pub.
Derudover er der også mulighed for at køre på snescooter. Det er mega sjovt. Kan anbefales.
Ellers er der jo også en del shopping muligheder, men pas på! Er selv blevet stoppet i tolden på vej ud af Livigno. Tjek op på toldregler inden.....
Livigno er indtil videre mit favorit område, og kommer helt sikkert igen. Det er fantastisk
Thomas 13/12 2017 11:00
Tak - Vi skal bo på Mottolino-siden, tæt på liften.
Vi kører fredag efter arbejde/skole og overnatter 500 km nede i Tyskland. Ankommer så - stille og roligt - i løbet af lørdagen, tjekker ind og får hentet ski/snowboard. Får lidt at spise (-og en stor øl eller 2) ser os lidt omkring osv. så vi er klar til ski søndag morgen.............