Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Mathilde 26/10 2012 15:13
Hej.
Jeg vil gerne til St. Anton som skibums i den kommende sæson.
Jeg har læst en del her inde, men jeg er stadig i tvivl om hvorvidt jeg burde finde en lejlighed inden jeg tager der ned eller ej.
Der er mange der skriver at der tit følger logi med som en del af lønnen, men jeg skal jo stadig have et sted at bo ind til jeg finder lejlighed.
Kan man leje noget for et par uger? Og bør man gøre det hjemmefra?
Skriv også gerne hvis i har andre gode råd, eller hvis i står og mangler en roommate.
Mvh Mathilde
Linnea 29/10 2012 13:34
Sv: Lejlighed i St. Anton
Hej Mathilde.
Mange tager afsted, og bor de første par dage på hotel mens de søger job og bolig. Jeg overvejer meget at tage en sæson igen i år, men vil gerne være sikret en bolig inden jeg tager afsted. Mange jobs på hoteller og få restauranter tilbyder personalebolig, men den betaler du så for gennem din løn. Sidste år var der mange der var ansat disse steder der ikke boede i personaleboligerne, så det behøver du ikke tage så meget højde for :)
I øvrigt mangler jeg måske en at stage på sæson med, da jeg lige har besluttet mig for at ville afsted igen, så vi kunne måske finde ud af noget?
Mvh. Linnea
Mathilde Nielsen 29/10 2012 14:06
Hej Linnea.
Tak for infoen. Har folk så booked hotel hjemmefra, eller finder man bare noget når man kommer? Det ville være super at have en at bo sammen med! Jeg kan bare ikke binde mig op for en hel sæson endnu, for jeg er ikke helt sikke på om jeg tager på højskole på et tidspunkt i januar/februar.
Hvornår regner du med at tage afsted?
Mvh Mathilde
Linnea 29/10 2012 14:54
Jeg tror de fleste havde booket hotel først, men mit indtryk var at alle steder var indstillede på at tage imod skibumser i slutningen af november, og at det derfor var ret let. Derfra bruger man så en uges tid på at søge lejlighed og job. Jeg har ikke sparet så meget sammen, så derfor vil jeg gerne undgå hotel-perioden, selvom de slet ikke er så dyrt. :)
Jeg vil gerne afsted slut november til sæsonslut i april, men tager det lidt som det kommer, jeg prioriterer at have et sted at bo og nogle at rejse med højere end selvbestemmelse i år. Sidste år gjorde jeg det stik modsatte! :)
Mathilde Nielsen 29/10 2012 21:31
Altså jeg tager nok afsted omkring midt november, men jeg vil egentlig også ret gerne vide at jeg har et sted at bo og nogen at bo sammen med :)
Så hvis du står og mangler en at dele en lejlighed med er jeg frisk.
Har du egentlig arbejde eller skal du også ned at finde noget?
Linnea 29/10 2012 22:30
Det lyder meget godt, jeg kan ihvertfald opdatere dig når jeg hører fra dem jeg har skrevet til. Jeg skal finde et arbejde dernede, men det skulle ikke være noget problem :)