Leje af ski

Søren 07/02 2008 20:52

Det er min 12 gang på ski, og jeg er ved at have pænt godt styr på det:)

Jeg har altid lejet og jeg tager lige en sæson mere med leje af ski.

Jeg vil gerne have en ski, som ikke kræver det store arbejde, men som samtidig er ok hurtig.

Så jeg vil høre hvad i kan anbefale af ski, så jeg kan fortælle ham i shoppen nogenlunde hvad jeg ønsker.

På forhånd tak

Søren

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Søren P 17/02 2008 21:23

Sv: Leje af ski

Generelt skal du på alle ski, kigge efter en medium stivhedsgrad, da det er det (bl.a.) der bestemmer hvor nemt du opnår den optimale carving.

Anders 18/02 2008 07:34

Hej skitosser

Jeg har selv ca. 30 uger på ski og har ca. samme behov som beskrevet. Jeg er en rutineret skiløber som presser udstyret. Jeg var for nogle år siden på en testtur for Rossignol. Indtil den tur havde jeg selv kørt både fischer (Super Race carve) og Atomic (en meget billig udgave af Atomic). Så jeg glædte mig meget til at test Rossignolski. Vi havde alle typer med. Men mit hjerte faldt 110 % for Banditt xx. Den har siden skiftet navn og hedder i år Bandit B78. Skien kan det meste. Jeg kan godt mærke, at den er mere leven end min gamle fischerski ved høj fart men det er nuancer. Tilgendgæld kan den 50/50 på bakkerne (50 offpist og 50 onpist). Da skien rent kostede 5000 kr. valgte jeg at tage endnu en (god) sæson på Fischer. Min glæde var stor da jeg opdagede at vores lokale butik solgte ud af gamle modeller og jeg rent faktisk fandt min store kærlighed til sølle 750 kr. Det er nu 4 år siden, men de køre stadig og kærlighed ruster som sagt ikke. Mit råd til dig er at evt. prøve den eller flere ski inden du køber, det er trods alt mange penge.

De bedste skihilsner

Skitossen

Nikolaj Vejlemand 07/02 2008 21:02

Så skal du nok over i Atomic. Fischer & Dynastar plejer at være kendt som "arbejds-ski", hvor der skal arbejdes for det. Det er min egen ski også, og det kan jeg lide.
Ellers bliver der nok taget højde for det i shoppen.

- God tur :-)

Kasper Pedersen 07/02 2008 21:53

Nikolaj: han ville gerne undgå en ski der var for hård :)

Kig evt. på fischer rx8 eller andre i den kategori, de er lette at køre og kræver ikke særlig meget for at blive bøjet ind i et sving..

Søren 09/02 2008 00:28

Tak for jeres svar.

Som jeg skriver er jeg rimelig habil på ski, så vil også gerne have en smule udfordring, så ordet jeg leder efter er vel en god "all round" ski.

Er fischer rx8 det??

Kasper Pedersen 09/02 2008 14:46

Yep det er det :) tænkte nemlig et det var netop sådan noget du ledte efter..

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen