Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jeppe Olesen 30/10 2009 17:05
Hej. Er der nogle som har erfaringer med det sæt de sælger herinde (Pieps Freeride, Pieps skovl Tour og Pieps Probe Aluminium 260)for 1999kr..... Det er sgu billigt, men virker det. Mine krav er egentlig mest en nem og overskuelig brugerflade og så selvfølgelig effektiviteten af Bibberen.
Mvh Jeppe
Birger 30/10 2009 17:49
Sv: Lavineudstyr...... Pieps Freeride, Pieps skovl Tour og Pieps Probe Aluminium 260
hi jeppe
jeg har pieps bibberen og den virker fint
kh birger
Sørensen 30/10 2009 20:13
Sv: Lavineudstyr...... Pieps Freeride, Pieps skovl Tour og Pieps Probe Aluminium 260
Hei!
Jeg synes lige du skal læse denne test af DAV inden du køber Freeride!!!
www.ortovox.com/Documents/2008_11%20DAV%20LVS%20Test.pdf
Pieos er Super men ikke Freeride!
Bjørn Husted 31/10 2009 18:24
Jeg har været nede i 540 i kbh. og tjekke den ud, den ser meget nem ud, og kan det en bibber skal, men heller ikke mere..
Hvis du er i KBH. kan du prøve at snakke med 540 (www.540shop.dk) de har den også, så hvis muligt så tag ned og snakke med dem. der koster et sæt også 1999kr
Christian Rasmussen 02/11 2009 17:31
Hej
Køb ikke en pieps freeride, det er skr.t, det er kun en 1 antenne bibber, og kan ikke bruge til en ordenlig søgning etc. Prøv en finde en begravet person med freeride og du hved hvorfor. Der er en skam at et firma som pieps har bragt den på marked.
Citat fra "Alpin"
„... Das Pieps Freeride in der Größe eines Handys ersetzt kein vollwertiges LVS-Gerät und ist mit der Ein-Antennentechnik nicht den hohen Ansprüchen der Lawinensuche auf Skitour gewachsen - Auch wenn der Preis noch so verlockend ist!“
Citat fra "Bergsteiger"
„Pfiffige Optik, niedriges Gewicht und einfache, überschaubare Bedienung. Leider mit Schwächen in einigen Situationen.“
Du kan se en seriøse test af bibber her
http://www.beaconreviews.com
Alle nye modelle har 3 antenner, med digital søge muligheder.
vedr. din skovl er det heller ikke et godt valg, da den ikke have en god test ved www.bergundsteigen.de
Mange ski hilsner
Christian
http://www.hvorpaaski.dk