Lavine udstyr!

Daniel Andreasen 09/09 2007 17:57

Kender nogen et godt sted at købe udstyr til offpist;
- bipper, sonde, skovl ect. -

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Anders Kristensen 14/09 2007 15:12

Sv: Lavine udstyr!

Hej Daniel!

Lavineudstyr kan være lidt en jungle. Men tager du et sted hen, hvor der kommer manger for at stå backcountry, så har sportsbutikkerne der også et stort udvalg af lavineudstyr. Og p.g.a. konkurrencen er det ikke vildt dyrt. Som det kan være i DK!

Men kan du ikke vente så har jeg et forslag.
Jeg har købt mit lavineudstyr på nettet hos Sport Conrad (www.sport-conrad.com). Med forsendelse skulle jeg slippe 280 € = 2100 kr. for et sæt af bipper, skovl og sonde fra mærket BCA (amerikansk backcountry mærke). Det fede ved lige netop dette sæt (udover prisen) er at sonden passer ind i skaftet på skovlen og den er derfor gemt væk. Lille fed detajle. Desuden af bipperen meget nem at betjene og jeg har læst at den er anvendelig for 95 % af brugerne. Og hvis du ligger blandt de 5 % der skal have en hyper avanceret bipper så vidste du nok også hvor du skulle købe den...
Rygsækken skal du så selv diske op med.

Andre steder sælger de hele sæt med rygsække. F.eks. hos Sport 65 (shop.sport65.de) kan du få et komplet sæt til 399 € + forsendelse. Måske er det ikke det værd, da rygsækken så skal være 120 € værd.

Er man mere til de store mærker, så er Ortovox helt klart at nævne. De laver noget fedt grej, men prisen er også derefter.

Du kan prøve at surfe lidt rundt og se hvad du kan finde på udenlandske websider.

Og til sidst, så skal du huske rygskjoldet! Det er altså ret vigtigt. Og det er altså ikke nok at have en rygsæk på. For lander du på ryggen så slår du dig! Og har man en skovl, skaft og sonde hængende på ryggen, så gør det det ikke mere blødt at lande på ryggen....

Håber du kan bruge dette til noget og at vi får en god vinter med masser af pudder!

MVH
Anders

Daniel Andreasen 15/09 2007 07:50

Super godt svar! Tak for det!

Vi skal til St. Anotn i uge 9 og 10.. så mon ikke jeg kan finde et godt sæt dernede... :-)

God vinter!

Torben Jæger 15/09 2007 20:19

Hej

Hvis du vil købe et sæt dernede så kan jeg anbefale at du bruger en lidt tid på at gå rundt til de forskellige skibutikker da prisen kan variere noget på samme sæt.

Jeg kan anbefale Sport Hannes Schranz. Efter at have brugt en ½ dag så var dette sted det absolut det billigste (i den uge jeg var dernede sidste år).

www.sport-schranz.at

Der fik jeg en super betjening, gode råd og vejledning. Desuden slog han også lidt af i prisen da jeg spurgte (dvs. jeg fik proben gratis).

Hos Sport Hannes Schranz har de også en god ski service, hvis du skal have slebet og vokset dine ski.

Ellers er der den store sports kæde, Sport Jennewein. www.sport-jennewein.com

Men se dig lidt omkring. Det kan godt være andre steder som er billigere.

Håber du kan bruge dette.

Skal selv derned i uge 1 - 2008

/Torben

Daniel Andreasen 16/09 2007 09:42

Super!

Jeg tjekker det ud dernede.

Tak for svarene!

God sæson!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen