Længden på ski?

Frederik 02/01 2007 19:21

Hej Skisport.dk

Jeg har været på udkig efter nogle twintip ski i en måneds tid nu, og har bestemt mig for at købe en rossignol scratch bc (sprayer'eren).. men skal lige finde ud af hvilken længde..?

jeg står mest park og offpiste, men pisterne bliver sgu straffet rimlig ofte osse.. jeg er 181 cm høj og bc'eren findes i 170/176/182..

det ville være en super hjælp hvis nogen ville komme med en smule gode råd omkring længden..

på forhånd tak..

Mvh Frederik

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Crew 03/01 2007 01:50

Sv: Længden på ski?

Ville nok ikke vælge Bcéren til allmountain da den er for bred, men lad nu det ligge. Jeg ville nok vælge 182éren og måske montere den +2 i forhold til standart. "Problemet" med at vælge længde på en ski du både skal køre park, pow og piste er at de fleste gerne vil have en lidt kortere ski på pisten og parken, men i powder er du nød til at have en der minimum er samme længde som dig selv (gerne lidt længere). Men 182 virker meget fornuftigt, og hvis du så montere den lidt længere fremme vil forskien ikke føles så lang i parken. Men som sagt det er en balancegang. De fleste powderski er monteret med lang forski, og de hardcore parkski skal centermonteres. Ellers spørg i 540 eller hvor du køber dem.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen