Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Længde på Twintip ski

Fuglski 13/11 2011 17:46

Hej..
Jeg er en fyr på 192 cm og lige i underkanten af 90 kg. Jeg kører på et par atomic race ski (længden 174) og vil nu forsøge mig med et par twintip ski. Jeg er dog meget i tvivl omkring længden.. jeg har hørt at de skal være længere end carving ski, men hvor meget drejer dette sig om? jeg har kig på et par Dynastar Trouble Maker (længde 182) men bliver dette for meget?

Venlig hilsen Fuglski :)

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Martin Schøber 13/11 2011 20:32

Sv: Længde på Twintip ski

Hej,

Du er en høj og stor fyr, som har nogle kræfter du kan presse skien med. Derfor må skien ikke blive for kort. Et par twintip på 182, bliver helt sikkert i for meget for dig. Jeg vil faktisk sige at de helst ikke må blive kortere. Jeg synes ikke du skal gå under 180 i dine twintip ski. Eller får du slet ikke nok ski at gøre godt med.

Med venlig hilsen

Martin

Fuglski 13/11 2011 23:36

Det lader til at du kender lidt til twintip ski.. Da dette er tilfældet, kan du så svare på om Dynastar Trouble Maker (grunden til disse, er at jeg har fundet et tilbud på nogle brugte) er noget for mig? Jeg er interesseret i en ski der kan bruges til offpiste! men samtidig og en smule park og selvfølgelig også normal pisteskiløb. Så det lyder nok sådan her:
Pist: 40 %
Offpiste: 40 %
Park: 20 %

Mvh. Fuglski

Martin Schøber 14/11 2011 00:16

Jeg har prøvet et par stykker :)

Jeg har søgt lidt på nettet for at finde ud af, hvad det er for en ski. Faldt over denne side og det virker umiddelbart, som om at skien vil passe dig meget godt. Udfra denne test virker skien til at fungere bedst i offpiste og park, men du kan selv kigge på det her:

http://www.newgear.net/skitest_skis_show.asp?LA=DK&SP=SKI&YR=2006&TY=S&ID=DYSAS1003

Martin

Fuglski 14/11 2011 14:15

Jeg siger mange tak for svaret! :)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen