Skisæsonens sidste store udsalg: Spar op til 25%

Længde på ski

Christian 28/11 2005 16:32

Hej.
Skal til at købe et par Rossignol 8s, jeg er 177cm og er nu lidt i tvil om hvilken længde jeg skal vælge. Skal jeg tage 165cm eller 158cm. Jeg vil betegne mig som en erfaren skiløber.. Er der nogle der kan hjælpe

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Anders Kronborg 28/11 2005 18:51

Sv: Længde på ski

Det ville hjælpe hvis du sagde hvad du skulle bruge dem til, men hvis det er sådan lidt "all-mountain", så ville jeg købe dem på 165 cm (hvis 170 cm er udelukket).

mvh. Anders

mads 28/11 2005 18:51

hvis det kun et på pisten du bruger dem, ville jeg tage 165cm.. ellers længere!!"

Jens 28/11 2005 19:12

Jeg er 183 cm høj og kører på et par Völkl ski på 177cm, og de er måske lige lidt lange. Men det kommer an på hvad du vil. Jeg kan lide fart og derfor er lange ski sagen, men jeg overvejer et par kortere til puklerne, da de er nemmere at dreje.

Christian 28/11 2005 20:03

Lige en ekstra oplysning, de skal kun bruges på pister.. ikke i Fun park eller Offpiste

Pernille 29/11 2005 13:43

Lige 8s er "lillebror" til den jeg købte sidste år (9s). Havde selv mange tanker om hvilken længde jeg skulle vælge, men valgte én der er 20 cm kortere end min højde for at opnå så speciel en ski som muligt.

Den korte er mest livlig, svinger ved en meget lille påvirkning. Den lange er mere til all-round. Men generelt er det en ret stiv ski uden ret meget tilgivelse.

Hvis det er din eneste ski ville jeg vælge den lange for at kunne bruge den mere alsidigt, hvis det er fordi du vil have en slalomski med masser af spræl i skal du vælge den korte.

God fornøjelse.

Pernille

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen