Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Charlotte 13/12 2010 13:59
Hejsa
Jeg er på udkig efter et par nye ski, men er lidty i tvivl om længden. Jeg ville selv gerne have nogen der var 170 men dem jeg ser på findes i enten 166 og 173 - så hvad skal jeg gå efter?
Jeg er 180 cm. høj, 65 kg. og har været afsted 17 gange
Hilsen
Charlotte
Jool 13/12 2010 14:55
Sv: Længde på ski
Hej Charlotte
er det dame eller herre ski du ser på, kører du alm piste og hvordan kører du, eller er du mere til offpist, eller måske lidt af begge dele,du bør også se lidt på hvilken talje mål de har, men er du ellers en alm. dansker så tror jeg at du vil få mest glæde af dem på 166 cm, de er nemere at komme rundt på og straffer dig ikke så hårdt hvis du laver en fejl.
hvis du vil have flere råd i dette fora, så må du skrive lidt om dig og dit skiløb, ellers kan du ikke få de råd der vil hjælpe dig
Charlotte 13/12 2010 15:11
Hej Jool
Den på 166 er en dameski, mens den anden er en herreski.
Jeg løber kun på piste og varierer mellem store carving sving og små hurtige.
De to ski jeg har kigget på er
Atomic D2 VF 72 (Herreskien - 172 cm)
Atomic D2 VF 75 (Dameski - 166cm)
Hilsen Charlotte
Jool 13/12 2010 19:23
Hej Charlotte
det er en lækker ski som du kikker på jeg kan se at taljen er 75 mm så det er en ski der også dur i lidt løs sne, hvis taljen var smallere ville du kunne komme til at mangle bæring i løs sne, men den som du kikker på er rigtig god, jeg vil købe 166 cm dels mener jeg at den passer til din højde, men så er det også en dame ski, og det vil sige at balancen på den passer til kvinders tyngdepunkt eller rettere den linje som løber ned igennem din krop når du står på dine ski i udgangs stilling, men for at få et optimal balancepunkt skal dine skistøvler også vare damemodel, damemodeller har en anden hældning på støvleskaftet end mandestøvler.
når du har gjort dit valg så skriv
Charlotte 14/12 2010 13:56
Hej Jool
Tusinde tak for din hjælp
Jeg har nu fået bestilt kvinde modellen og kan slet ikke vente til skiferien begynder.