Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Carsten Bak 26/08 2009 20:23
Jeg er ved at kigge på ski efter mange år på leje ski....tt ski tiltaler mig meget...men jeg er lidt i tvivl om hvor lange jeg skal købe dem.....så derfor har jeg brug for lidt hjælp, jeg er 187 cm høj....jeg har set på et par K2 Silencer tt er der nogen der har erfaring med dem....????
Søren Hjelholt 28/08 2009 11:54
Sv: Længde på ski....
Hej Carsten
Jeg kender ikke den ski du nævner, men jeg skal da prøve at komme med nogle generelle betragtninger :)
Det afhænger for det første af hvor på bjerget du skal bruge skien. Jo mere du skal køre offpiste, jo længere kan du også tillade dig at køre skien.
Jo kortere du kører den, jo nemmere svinger den, så det er altid lidt af et kompromis.
Normalt siger man at en ski skal være ens højde - 5 til 15 cm, afhængig af skitype og anvendelsesområde. og når der er tale om TT ski, så skal man trække knap så meget fra, da man jo mister noget bæreflade i bagenden.
Jeg er selv 185 høj og har kørt K2 public enemy i nogle år, i længde 170, og den har jeg efterhånden fundet for kort, efter jeg er begyndt at køre mere off piste. Jeg satser selv på nye ski i denne sæson og de skal nok være omkring 180 - 185 cm lange.
Så vidt jeg lige kunne se på K2s hjemmeside, så laves Silencer op til 179 cm i længeden, så den vil nok være passende for dig.