Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Rasmus 24/11 2006 18:01
Heeey!
Skal til at have mig et par troublemakers, men er lidt i tvivl om længden. Først var jeg overbevist om at 175 var rigtigt, men nu tænker jeg lidt på 165?
Jeg er 185 høj og vejer 76 kg..
Skiene skal bruges til lidt af hvert - pist, off-pist og til at lege på både i både park og pist/off-pist. Er 165 til at holde oppe i powder?
Er sikker på at der sidder en med et klogt svar :0)
Dennis Kuhlmann 24/11 2006 20:06
Sv: Længde på ski
Du skal have 175. Det ville efter min bedste overbevisning først og fremmest være lettere håbløst, at give den gas i offpisten på en ski der er 20 cm lavere end dig selv.
I virkeligheden ser jeg ikke rigtig nogen fordele ved at købe den korte ski (det skulle da lige være at måske kan være lettere at få med rundt i parken). Det er jo ikke fordi du med 175 skien får en decideret lang ski.
Så gå for 175, det er i hvert fald mit råd. Måske er den korte ski lettere at køre i starten (alt efter dit niveau, selvfølgelig), men i det lange løb vil du være bedre tjent med, og kunne køre ski på et højere niveau, på en ski der har en passende længde.
det er mit syn på sagen, håber du kan bruge det til noget
Jesper 11/12 2006 20:13
Sv: Længde på ski
Er enig... 175 cm er den optimale længde!
Set i lyset af at du vil bruge skien på hele bjerget! Offpisten ville være svær med en 165'er... De ekstra cm giver dig også "mere" kant på pisten - hvilket giver øget kontrol!
Er i øvrigt en fed ski ;o)