Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

længde og hårdhed på ski

Søren G.s. 29/01 2009 22:21

halløj! jeg er en gut på 25 der lige pt kører på en atomic sl 11, 170 lang, 13 radius.
jeg vil skifte den ud med en gs 10 eller gs 11 men ved ikke hvad jeg skal vælge, samtidig er jeg i tvivl om jeg skal vælge en 166 længde eller 174 længde da jeg kun er 183 høj.vejer omkring 90 kg.
jeg har været på ski 7-8 uger og arbejder lige pt som skilærer et lille sted i sverige hvor pisterne ikke er særlig udfordrende, vil sige jeg er okay øvet.
kører for det meste agrasivt, stort set aldrig offpist..

håber der er nogen der kan komme med et godt bud på hvad jeg skal vælge.
på forhånd tak :-)

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Klaus 30/01 2009 10:55

Sv: længde og hårdhed på ski

Ved ikke om du skal vælge 10 eller 11, men du bør bestemt vælge modellen i 174 - den vil ikke være nævneværdig besværligere at dreje, men giver dig derimod mere stabilitet i fart og aggresiv kørsel.

Søren Kofoed 30/01 2009 15:02

Hej Klaus

Jeg tror ikke at der findes en Atomic GS 11 længere. Tror kun at der findes GS 10'eren og GS 12'eren. Hvis jeg har ret, vil jeg mener at du skal vælge GS 10'eren i længden 174. Grunden til at det er at GS 12 ski er en meget stiv ski som stort set kun er designet til at køre store sving med høj hastighed.
Hvis det har nogen interesse har jeg et par helt nye Atomic GS10 med bindinger i lgd. 174 stående. Du kan købe dem for bare 3000 kr hvis det har nogen interesse.
Hilsen Søren Kofoed

Asbjørn Nissen 01/02 2009 18:31

Søren har ret hvis det er helt nye ski du kigger på, men er du Helt sikker på du ønsker en GS for det bliver noget meget ensidigt skiløb!
Og det er svært forståeligt at du ønsker at bytte en sl ud med en gs.
GS sving radius er meget lang og den er svær at kontrollere. Hvis dit skiløb minder meget om det de løber i storslalom så ok, men det hæmmer dine kortsving meget.
10 er en strid satan som jeg kun vil tilråde hvis du er meget øvet på grænsen til ekspert og 12 bør kun overvejes hvis man er ekspert skiløber. Den er usædvanlig hård at presse og kræver du både er i max form og som sagt har store tekniske færdigheder på ski.
Prøvede dem i år og er tidligere ski instruktør med 2 sæsoner erfaring på bagen og havde i hvert fald ikke kondien til at styre dem som de bør styres

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen